لزوم استفاده از ظرفیت خیران در حوزه های قرآن و عترت در استان فارس

نداف گفت: باید از ظرفیت خیران در حوزه های فرهنگی به ویژه حوزه مقدس قرآن و عترت در استان فارس استفاده و به ساختارهای زیر بنایی در حوزه قرآنی و فرهنگی توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا نداف»، امروز (یکشنبه 19 بهمن) با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی مذهبی و آموزشی در جوار موسسه فرهنگی «الرحمن» به خبرنگاران گفت: موسسه فرهنگی «الرحمن» با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان پاسارگاد در سال 81 تاسیس و بنای آن با همکاری خیران در سال 86 افتتاح شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: از جمله فعالیت‌های این موسسه می توان به تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی در تمامی رشته‌ها، تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های معارف اسلامی و هنری، برگزاری مراسمات مذهبی و انقلابی، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی و زیارتی، اجرای طرح‌های فرهنگی، خدمات صندوق قرض‌الحسنه و خدمات خیریه ‌ای، انتشار فصلنامه فرهنگی «نسیم رحمانی»، ایجاد پیش‌دبستان و مهدکودک قرآنی «الرحمن»، فعالیت پایگاه مقاومت بسیج‌ «الرحمن» و... است.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال عموم به خصوص جوانان از برنامه‌های این موسسه و ضرورت توسعه ساختمان و فعالیت‌های آن، یکی از خیران، زمین همجوار موسسه را به متراژ  هزار و 200 مترمربع برای احداث مجتمع فرهنگی مذهبی و آموزشی شامل مسجد، فاطمیه، دارالقرآن، کتابخانه، مدرسه آموزشی و... خریداری کرده است.

نداف اعلام کرد: مراسم کلنگ‌زنی مجتمع مذکور در روز شنبه 18 بهمن‌ جاری همزمان با دهه مبارک فجر و در مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی و قرآنی، مسئولین شهرستان پاسارگاد، واقف طرح، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جناب مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت خیران در حوزه های فرهنگی به ویژه حوزه مقدس قرآن و عترت در استان استفاده و به ساختارهای زیر بنایی در حوزه قرآنی و فرهنگی توجه کنیم و دولت نیز از موسسات قرآنی و فرهنگی در کنار خیران و اقشار دیگر حمایت کند.

کد خبر 1024702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha