فضای مجازی مناسبات گسترده ای در ادبیات ایجاد کرد

دهقانکار با بیان اینکه با استفاده از فضای مجازی دیپلماسی فرهنگی را تسریع یافته تر دیدیم، گفت: پیوند منطقی بین کتاب و فضای مجازی در خانه کتاب و ادبیات ایران ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ایوب دهقانکار امروز یکشنبه 19 بهمن در دومین نشست پانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: از آخر مهر ماه تا به امروز پنج نشست خبری برگزار کردیم. هفته آینده نشست سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را برگزار می کنیم. خانه کتاب و ادبیات ایران در طول 120 روز شش نشست خبری برگزار کرده است.

 

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه تاسیس خانه کتاب و ادبیات ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا شد، افزود: تصمیم گرفتیم برنامه های خود را با وجود این ویروس جلو ببریم. مقابله با ویروس کرونا سه مرحله داشت؛ مرحله اول ابهام بود و مرحله دوم پذیرش بود. انطباق سومین مرحله بود که باعث شد پس از آن برنامه ها را با وجود کرونا پیش ببریم.

 

دهقانکار طرح های اصلی حمایت از کتابفروشی ها، جایزه جلال، جشنواره کتاب و رسانه، جشنواره نقد کتاب و نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را از جمله برنامه های خانه کتاب در سال جاری دانست و عنوان کرد: جشنواره بین المللی شعر فجر را پیش رو داریم. فصل مشترک تمام برنامه ها محرومیت از دیدار چهره به چهره فعالان ادبیات است، از طرفی کرونا امکانی برای استفاده از فضای مجازی ایجاد کرد.

 

وی با بیان اینکه با استفاده از فضای مجازی دیلپماسی فرهنگی را تسریع یافته تر دیدیم، اظهار داشت: در خانه کتاب و ادبیات ایران پیوند منطقی بین حوزه کتاب و فضای مجازی تعریف کردیم. با وجود کرونا محدودیت هایی برای برگزاری محافل شعر فجر داشتیم اما از طرفی فضای مجازی مناسبات گسترده تری را در شعر و ادبیات فراهم کرد. به دلیل مسافت بسیاری از علاقه مندان نمی توانستند در کارگاه های جشنواره شعر فجر شرکت کنند اما امسال با استفاده از فضای مجازی کارگاه ها در سه بخش در طول دو ماه برگزار شد و افراد از خارج کشور نیز در آن شرکت داشتند؛ بدین ترتیب با استفاده حداکثری از فضای مجازی برنامه ها را پیش بردیم. نقطه مشترک برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس بود. فعالیت هایی نیز به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی داشتیم و در بخش غیر رقابتی جشنواره شعر فجر ادبیات احترام به شهید فخری زاده در امامزاده صالح صورت گرفت.

 

کد خبر 1024705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha