افزایش موارد بستری ابتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان

سلمان زاده از افزایش موارد بستری ابتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان و گفت: باید با کمک مردم و مسئولان از ورود پیک جدید خودداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شکرالله سلمان‌ زاده» ظهر امروز (19 بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد اظهار کرد: در کنار هم بودن دانشکده علوم پزشکی آبادان و رسانه‌ها، باعث شد که نیازهای جامعه و مطالبات مردمی به گوش مسئولان برسد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به صورت واقعی مهم‌ترین اقدام ما مبارزه با بیماری کووید 19 بوده و در این مسیر تمهیدات و تجهیزات بسیاری را در نظر گرفتیم و عزیزان ما در بهداشت و درمان از بهورزانی که در روستاهای دورافتاده خدمات‌رسانی می‌کردند تا پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم بودند تا ایثارگرانه از سلامت ایشان دفاع کنند.

 

وی اضافه کرد: در این بین اما مبارزه با ویروس کرونا ما را از ماموریت‌های قبلی‌مان عقب نینداخت و فعالیت و خدمت‌ همانند گذشته و با جدیت ارائه می‌شد.

سلمان زاده به تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در این باره تا پایان امسال اخبار خوبی را خواهیم شنید.

 

وی خاطر نشان کرد: موارد بستری و سرپایی ابتلا به کووید 19 در حال افزایش است و در عین حال رعایت دستورالعمل‌ها در شرایط کنونی افت داشته است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به پیک جدید بیماری کووید 19 در جنوب غرب خوزستان تاکید کرد: وارد شدن به پیک جدید معنی‌اش بستری بیشتر و خدای نکرده مرگ و میر بالاتر است به همین خاطر در این روزها مردم و مسئولان باید کنار ما باشند تا از ورود به این پیک جلوگیری کنیم.

 

فعالیت های صورت‌گرفته در حوزه توسعه

«فرشید بهشتی»، نیز در این نشست نیز اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته با وجود اینکه بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان به عنوان بیمارستان معین کووید 19 از گردونه درآمدزایی خارج شده بود، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی خود را متوقف نکردیم.

 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزودد: در شرایط کنونی از ادارات دیگر منطقه می‌خواهیم که کمک حال دانشکده علوم پزشکی آبادان باشند و با برداشتن بار از روی دوش این دانشکده، همراهی کنند تا از این بحران عبور کنیم.

 

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه فعالیتش از دهه فجر سال قبل تاکنون، تصریح کرد: ساخت ساختمان کارگاه پمپاژ معاونت دانشجویی با متراژ 98 متر مربع و با هزینه 950 میلیون تومانی پیگیری شد.

 

بهشتی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان ستاد مرکز بهداشت آبادان با بیش از یکهزار متر مربع زیربنا و احداث خانه بهداشت تنگه با 70متر مربع زیربنا از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

 

وی از عملیات اجرایی تکمیل پارت سوم بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار و تکمیل منازل 6 واحدی پزشکان شادگان، 4 واحدی و 2 واحدی پزشکان خرمشهر در این ایام خبرداد و بیان کرد: از دهه فجر سال قبل تا امروز همچنین مرکز جامع سلامت شهید موسوی خرمشهر و خانه‌های بهداشت شنه 2 و معمره صنگور نیز به بهره‌برداری رسیدند.

 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان به خرید یک میلیارد و  300میلیون تومان اقلام محافظت شخصی با توجه به پاندمی ویروس کرونا در ماه‌های گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: پروژه‌های دیگری نیز داریم که به زودی وارد فاز اجرایی و افتتاح خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی یک مرکز فوریت‌های پزشکی حد فاصل ورودی اصلی پالایشگاه تا فرودگاه اشاره کرد.

 

اضافه شدن مراکز و خانه‌های بهداشت

در ادامه «آرش یلالی»، نیز اظهار کرد: از تمامی اهالی رسانه که در یک سال گذشته در جنگ با کرونا که هنوز هم ادامه دارد کنار ما بودند، نهایت قدردانی را دارم.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در همین یک سال با وجود مشکلات بسیار، شاهد آن بودیم که در آبادان علاوه بر ستاد مرکز بهداشت، یک مرکز بهداشت شهری و 2خانه بهداشت به ظرفیت‌های قبلی اضافه شدند. در خرمشهر نیز شاهد افتتاح یک مرکز روستایی بودیم و مهم‌ترین مرکز شهری این منطقه یعنی مرکز شهید موسوی تعمیرات اساسی شد.

 

وی با بیان اینکه در شادگان شاهد احداث 2مرکز روستایی بودیم، تصریح کرد: احداث 2مرکز روستایی دیگر نیز در شهرستان آغاز شده است.

 

یلالی با بیان اینکه فیزیک 2مرکز مهم آبادان یعنی مرکز بهداشتی چویبده و کوت شنوف زیبنده نبود، ادامه داد: اعتباری با پیگیری رئیس دانشکده و نمایندگان محترم اختصاص داده شده و در ماه‌های آینده این 2مرکز تعمیرات اساسی خواهند شد.در طول روزهای پاندمی کووید 19 ظرفیت غربالگری و فعالیت در مراکز را تقویت کردیم و مراکز ما به دماسنج لیزری مجهز شدند ضمن اینکه در مرکزهای منتخب نیز مانیتور برای چک علائم حیاتی تعبیه شد.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: کار مهمی که با حمایت رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اجرایی شد برگزاری آزمون برای جذب 64 بهورز برای ترمیم بدنه بهورزی این دانشکده بود و این کار تا تکمیل تشکیلات بهورزی ادامه خواهد داشت.

 

موفقیت‌های فرهنگی و دانشجویی

همچنین «مسعود تراب ‌پور»، نیز اظهار کرد: توسعه فضای خوابگاهی به متراژ 2100 مترمربع و گنجایش 160 دانشجو با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال، افزایش فضای آشپزخانه و تجهیزات مربوطه، به میزان 20 درصد با اعتبار 5 میلیارد و افزایش فضای سلف سرویس خوابگاهی به مساحت 120 مترمربع و اعتبار 2 میلیارد ریال از جمله اقدامات صورت‌گرفته در این معاونت بود.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: همچنین فضای ورزشی یک مجتمع چند منظوره به مساحت 2100 مترمربع و اعتبار اولیه 100 میلیارد ریال، سالن بدنسازی به مساحت 120 مترمربع و اعتبار 5 میلیارد و  افزایش فضای فرهنگی دانشجویی به مساحت 200 مترمربع در فاز اول و 200 متر مربع در فاز دوم با اعتبار مجموع 20 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

 

تراب پور از  کسب رتبه‌های بالا در جشنواره قرآن و عترت وزارت به تعداد ۷ رتبه برتر خبرداد و خاطرنشان کرد: کسب رتبه پنجمی مسابقات ورزشی دانشجویان وزارت در بین 68 دانشگاه از دیگر افتخارات کسب شده بود.

 

وی ادامه داد: در کنار فعالیت‌های دانشجویی، راه‌اندازی و مدیریت مرکز نفس(مرکز مراقبت از بیماران حاد تنفسی) با کمک سایر معاونت‌های دانشگاه را داشتیم و  برای طی کردن دوره نقاهت بیماران مبتلا به کووید، با 75 تخت در آن حضور مستقیم داشتیم  و ارائه خدمات پشتیبانی برای آزمایشگاه تشخیص مولکولی ویژه کرونا را نیز اجرایی کردیم.

 

از بخش‌های جدید تا متخصصان تازه‌نفس

«هوشان شریعتی»، نیز با اشاره به گوشه‌ای از خدمات صورت ‌گرفته در این معاونت اظهار کرد: در بیمارستان آیت‌اله طالقانی خرید دستگاه‎‌های اکسیژن‌ساز را داشتیم و در مجموعه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان شاهد نصب و راه‌اندازی 11دستگاه ونتیلاتور پرتابل و 37 دستگاه مبله بودیم.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی 3اتاق ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی و توسعه بخش دیالیز این بیمارستان خبرداد و افزود: این بخش با همکاری معاونت توسعه و معاونت درمان این دانشکده راه اندازی شد. همچنین راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی با ظرفیت 34تخت نیز در ماه‌های گذشته محقق شد.

 

وی تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن 16اسلایس در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر، افتتاح بخش داخلی همین بیمارستان با 23 تخت، راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر با 6تخت و بخش ایزوله تنفسی در همین بیمارستان نیز اجرایی شدند.

 

شریعتی همچنین از افتتاح اورژانس جدید الحاقی بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان خبر داد و گفت: در این بیمارستان یک اتاق ایزوله تنفسی نیز آغاز به کار کرد، اتاق عمل بیمارستان یادشده با 4تخت فعال شد و همچنین شاهد بازسازی و راه‌اندازی آزمایشگاه بیمارستان شهید معرفی‌زاده بودیم.

 

وی اضافه کرد: راه اندازی بخش داخلی بیمارستان حضرت زنیب(س) اروندکنار با  14تخت، تجهیز و راه‌اندازی بانک خون، آغاز به کار بخش دیالیز این بیمارستان در اروندکنار از دیگر فعالیت‌هایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در خرمشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: اضافه شدن پزشکان متخصص و فوق تخصص جدید به محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان را نیز از سال گذشته تاکنون شاهد بودیم.

 

ارتقای معاونت غذا و داروی آبادان به سطح 2

در این نشست «زینب جوانمردی»، اظهار کرد: از بهمن سال قبل تاکنون شاهد ارتقای معاونت غذا و داروی آبادان از سطح 3به سطح 2در رتبه‌بندی معاونت‌های غذا و داروی کشور بودیم.

 

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: راه‌اندازی دستگاه gc fid در آزمایشگاه کنترل کیفی‌مان را اجرایی کردیم که در ایام گذشته تیراژ یکهزار نمونه را آزمایش کرده است.

 

وی ادامه داد: توزیع ملزومات پزشکی به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی به بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز به صورت مکرر انجام شدند.

 

جوانمردی  از بازرسی بیش از 700 مورد در راستای مبارزه با قاچاق کالا خبرداد و گفت: از این بین 100 بازرسی منجر به کشف شد. در همین ایام 9پروانه تاسیس داروخانه در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان صادر شد و 7واحد تولید ماسک در آبادان و خرمشهر هم  فعال شدند، ضمن اینکه برای 5شرکت تجهیزات پزشکی و 2واحد کالای پزشکی نیز مجوز فعالیت صادر شد.

 

وی بیان کرد: پیگیر احداث کارخانه سرم‌سازی در آبادان هستیم، ضمن اینکه 2مورد نیز صدور مجوز شرکت پخش دارویی را در منطقه داشتیم.

 

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پایش مکرر داروخانه‌ها، بررسی نسخ پزشکان بخش خصوصی، نظارت بر روند تجویز منطقی داروها و پیگیری کمبودهای دارویی منطقه از دیگر اقدامات این معاونت بود.

 

رشد در آموزش و پژوهش

همچنین در ادامه این نشست «عصمت رادمنش»، بیان کرد: در حوزه معاونت آموزشی موضوعاتی همچون افتتاح آزمایشگاه فیزیولوژی، آزمایشگاه بافت‌شناسی را داشتیم.

 

مدیر آموزش و تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: کسب عنوان رتبه اول فرایندهای آموزشی در حیطه بازنگری برنامه‌های آموزشی در جشنواره کشوری شهید مطهری و اخذ مجوز 3ساله مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای از موفقیت‌های اخیر این معاونت به شمار می‌روند.

 

وی افتتاح پردیس بین‌المللی و شروع جذب دانشجوی خارجی را یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: توسعه روابط بین‌الملل از طریق عقد تفاهم‌نامه، تخصیص فضای فیزیکی و تجهیز حوزه مدیریت بین‌الملل نیز شکل اجرایی به خود گرفتند.

 

رادمنش به رشد صعودی h-index اشاره کرد و ابراز داشت: این رشد 13پله صعود را حاکی است، در این بین چاپ مقالات ما نیز رشد صعودی داشته و از 129مقاله در در سال 98 به 145 مقاله در سالجاری رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: رشد 8برابری طرح‌های فناورانه، رشد 4برابری چاپ مقالات دانشجویی و رشد فوق‌العاده تصویب طرح‌های پژوهشی (تصویب 194 طرح پژوهشی در 10ماه ابتدایی امسال) را نیز شاهد بودیم.

 

مدیر آموزش و تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 45 کارگاه و وبینار پژوهشی برگزار و مجوز آزمایشگاه سطح 3 بهداشت حرفه‌ای را کسب کردیم، تاکید کرد: کسب رتبه سوم یوسرن در بین دفاتر سراسر کشور و رشد 10800 پله‌ای در رتبه‌بندی وبومتریکس از دیگر موفقیت‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان به شمار می‌روند.

 

وی اضافه کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری نیز برای اولین بار موفق به اخذ امتیاز 5/96 در کشور شدیم.

 

اعزام اورژانس به 24000 ماموریت

«امین منصور»، نیز در پایان این نشست نیز با اشاره به به عملکرد این مرکز اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی پایگاه شهری شادگان، تکمیل و راه‌اندازی پایگاه جاده‌ای روستای جفال، بهسازی کامل فضای فیزیکی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی، تکمیل فضای فیزیکی مرکز هدایت عملیات بحران و دریافت 2آمبولانس کمک‌دار و 2محوره از بهمن سال قبل تا دهه فجر امسال محقق شده است.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اضافه شدن 4 دستگاه آمبولانس اورهال و بازسازی‌شده به مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرداد و افزود: تکمیل و تجهیز سوله بحران و اختصاص 7دستگاه آمبولانس و تیم عملیات ویژه اورژانس 115 برای انتقال بیماران کرونایی نیز اجرایی شد.

 

وی عنوان کرد: در همین بازه زمانی 211هزار و 766 تماس دریافتی با اورژانس وجود داشته و این تماس‌ها منتج به شکل‌گیری 24هزار و 889 ماموریت شده که 13هزار و 222مورد از آنها نیاز به اعزام به بیمارستان داشتند.

 

منصور به آموزش همگانی برای یکهزار و 464 نفر اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش‌های کمک‌های اولیه در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف منطقه توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی صورت گرفته است.

 

کد خبر 1024718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha