لزوم تلاش در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی در مناطق عشایری

حجت‌الاسلام نبی زاده با بیان اینکه همدلی واقعی بین اقوام خوزستان مشهود است گفت: باید در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی وپیشبرد اهداف در مناطق عشایری تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده» عصر امروز (یکشنبه ۱۹ بهمن) در دیدار با هیات اندیشه ورز معتمدین خوزستان، ایران را ام القرای انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان نفوذ کرده ومرزش قلوب انسان ها است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت های موجود در اقوام مختلف استان تصریح کرد: ما در سازمان تبلیعات اسلامی به دنبال هم افزایی هستیم و بر این اعتقادیم که در کنار هم باید توانمند شویم.

 

وی ضمن بر شمردن آثار تبلیغ مردمی دین افزود: ما بار تبلیغ دین را روی دوش مردم می دانیم و دین دولتی نداریم زیرا دین دولتی ناکارآمد است بنابراین دین وتبلیغ باید مردمی باشد.

 

حجت‌الاسلام نبی زاده با نکوهش برخورد رژیم گذشته با عشایر واقوام مختلف اضافه کرد: ما نباید در مناطق عشایری منتظر اتفاقات باشیم بلکه باید حرکت های فرهنگی و اجتماعی بین اقوام مختلف استان ایجاد کنیم که این قشر مولد و زحمتکش هم از لحاظ فرهنگی و هم سواد دینی رشد کنند و اگر این مولفه محقق شود شاهد کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

 

وی آداب و رسوم اقوام را میراثی گرانبها خواند و عنوان کرد: ما باید برای حفظ آداب و رسوم، زبان و لهجه های مختلف اقوام تلاش کنیم زیرا امروز عدول از این مواریث گرانبها و بکر عشایر استان منجر به بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تکیه بر این موضوع که همدلی واقعی بین اقوام مختلف استان وجود دارد و نمود عینی آن در حوادث طبیعی مانند سیل کاملا مشهود است، خواهان تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و پیشبرد اهداف در مناطق عشایری شدند.

 

وی با تاکید بر نشست های مستمر معتمدین وسران طوایف خواهان شبکه سازی و سازماندهی آنها را در قالب کانون های فرهنگی و تبلیغی وانجمن های اسلامی را ضروری دانست.

 

حجت‌الاسلام نبی زاده بر توانمندی های عشایر بر ارتباط هر چه بیشتر با کنشگران این حوزه و حمایت همه جانبه و استفاده از ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی و خدمت رسانی به مناطق عشایری را لازم و ضروری دانست.

 

کد خبر 1024836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha