فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی و گرایش جوانان به سبک زندگی قرآنی است

گلباغی تقویت و توسعه فعالیت‌های قرآنی را زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی جامعه دانست و گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی حرکتی بای گرایش جوانان و نوجوانان به سبک زندگی قرآنی خواهد بود.

کامل گلباغی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی جامعه است و کانون‌های فرهنگی ظرفیتی برای توسعه و تقویت این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های قرآنی، آزمون‌های قرآن کریم، مسابقات قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد استقبال جوانان و نوجوانان است، افزود: این فعالیت‌ها می‌تواند در رشد و تقویت باورهای دینی و سبک زندگی قرآنی جوانان اثر گذار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری ادارات ارشاد و موسسات قرآنی در ایام دهه فجر برنامه‌های قرآنی مختلفی را در پیش گرفت که اجرای 10 محفل قرآنی در 10 شهرستان استان یکی از این برنامه‌ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: اکنون بیش از۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان وجود دارد و تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ مردمی از مهمترین اهداف کانون‌های مساجد است.

 

گلباغی مساجد استان را ظرفیت موثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

کد خبر 1024840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha