دانش آموزان ۴۰ درصد از مدارس چهارمحال و بختیاری یاریگران زندگی شدند

مرتضوی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده همه مدارس استان در سال آینده تحصیلی میزبان طرح یاریگران زندگی هستند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس طرح یاریگران زندگی در ۴۰ درصد از مدارس استان در حال اجراست.

سید «قدیر مرتضوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با این آسیب اجتماعی طرح های مختلفی از جمع طرح یاریگران زندگی با محوریت دانش آموزان را اجرایی کرده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی اکنون در حدود ۸۰۰ مدرسه استان اجرا می شود، افزود: این طرح از سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده همه مدارس استان در سال آینده تحصیلی میزبان این طرح هستند، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس طرح یاریگران زندگی در ۴۰ درصد از مدارس استان در حال اجراست.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری آموزش مهارت های زندگی، ارتباط موثر، مهارت نه گفتن، تاب آوری اجتماعی، تفکر خلاق و تصمیم‌گیری موثر را از اهداف طرح یاریگران زندگی با مشارکت دانش آموزان برشمرد.

 

مرتضوی از کاهش گرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر در اجرای طرح یاریگران زندگی بر اساس ارزیابی های آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: این طرح در دیگر اقشار از جمله ورزشکاران با عنوان یاریگران ورزش نیز در حال اجراست.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح کاج نیز با هدف آموزش جمعیت کارگری استان در راستای پیشگیری از گسترش مواد مخدر در محیط های کار و تولید استان نیز اجرا می شود.

 

کد خبر 1024843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha