۲۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان ایمن‌سازی شدند

وصالی گفت: بیشترین فعالیت ارتقای طرح‌های ایمنی محورهای مواصلاتی در استان همدان مربوط به کاربران آسیب‌پذیر و دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها می‌باشند.

«مصطفی وصالی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مقوله ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی مدنظر است و این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان داشت: این طرح با همکاری پلیس راه استان و به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیکی دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی در مدارس استان انجام می‌شود که امسال 2 هزار دانش آموز مشمول این طرح شدند.

 

وی تصریح کرد: در بخش فیزیکی مدارسی که در حاشیه راه‌ها قرار دارند و دانش‌آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده‌های پرتردد هستند شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلوها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می‌شود.

 

وی ادامه داد: کف نوشته‌های مدارس، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ایمنی، سرعت‌گیر و خط‌کشی عابرپیاده در جاده از جمله اقدام‌های ایمن‌سازی فیزیکی راه‌هاست که اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به ایمن‌سازی آموزش دانش آموزان حاشیه راه‌ها، ابراز کرد: اجرای مراسم، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام‌های آموزشی - ترافیکی از قبیل پیک ترافیک، جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی‌های ترافیکی، وسایل تحریری مزین به شعائر ترافیکی، حضور کارشناسان و مربیان و آموزش نحوه صحیح تردد از راه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش آموزشی طرح به آن پرداخته شده است.

 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: دانش آموزان به علت سن کم و جثه کوچک و نداشتن قدرت تشخیص خطر و فاصله ایمن هنگام عبور و مرور در جاده‌ها قشر آسیب پذیر جامعه هستند بطوریکه دانش‌آموزان برخی مدارس که درحاشیه راه‌ها و جاده‌های اصلی قرار گرفته‌اند در عبور و مرور نسبت به سایران در معرض آسیب و خطرات جاده‌ای بيشتر قرار می‌گیرند.

 

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک در بین دانش‌آموزان مدارس روستایی در جهت پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی است.

 

وصالی به مزیت‌های این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان که از کاربران جاده‌ای هستند نسبت به مسائل و قوانین و مقررات عبور و مرور آگاه می‌شوند و ایمن‌تر رفت و آمد می‌کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان این آموزش‌ها را به خانواده‌های خود منتقل کنند و در سفرهایی که با والدین خود همراه هستند موارد ایمنی را به آنها یادآوری و گوشزد می‌کنند.

 

وی یادآور شد: همین دانش آموزان در آینده از کاربران و استفاده کنندگان جاده خواهند بود و با رعایت قوانین و مقررات می‌توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

کد خبر 1024873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha