ایجاد پایانه صادراتی در شیروان به تصویب رسید

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی گفت: در آذرماه سال جاری، ایجاد پایانه صادراتی شیروان به تصویب رسید.

«مهرداد داود زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات شورای اداری استان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آذرماه سال جاری ایجاد پایانه صادراتی شیروان به تصویب رسید.

 

 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی بیان کرد: اعزام هیات تجاری و تولیدی ایران به کشور ارمنستان با محوریت استان خراسان شمالی با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت کشور توسط کارگروه توسعه صادرات استان عملیاتی شد و نیمه اول اسفند ۹۹ انجام خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به پایانه صادراتی در شهرستان شیروان و تجهیز آزمایشگاه زعفران تصریح کرد: همچنین باید کمک ۳۰۰میلیون تومانی سازمان توسعه تجارت ایران برای زیرساخت های صادراتی استان به تجهیز آزمایشگاه صادرات زعفران اختصاص یابد.

 

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم گفت: امسال ۲۰ تن زعفران به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار کشتزار استان برداشت شد.

 

 

محمدعلی شریکیان با بیان اینکه تولید زعفران در استان نسبت به مدت پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: خراسان شمالی از سطح زیر کشت و تولید زعفران رتبه سوم را در بین استان های کشور دارد اما در بهره وری رتبه اول را دارد.

 

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میانگین عملکرد برداشت در هکتار در استان را بالاتر از کشور دانست و افزود: میانگین عملکرد تولید زعفران در این استان ۶.۲ کیلوگرم در هکتار است که این رقم در کشور چهار کیلوگرم است.

 

 

شریکیان با بیان اینکه شهرستان فاروج به عنوان قطب تولید زعفران در استان است، اظهار داشت: خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب رتبه اول و دوم را در سطح کشور دارند که خراسان شمالی در رده سوم کشور قرار دارد.

 

 

وی گفت: زعفران گیاهی کم توقع و پربازده اقتصادی است که برای کشت در مناطق خشک و نیمه خشک مناسب است و زمان نیاز آن به آب فصلی از سال است که دیگر محصولات به آب نیازی نداشته یا حداقل با مشکل کم آبی مواجه نمی شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1024933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha