بهره برداری از ۵۱ پروژه در  دهه فجر

محمدیان گفت: بیش از ۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر توسط معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان به بهره برداری می رسد.

«عبدالخالق محمدیان» در ‌گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از بهره برداری از بیش از ۵۱ پروژه در خوزستان به مناسبت دهه فجر خبر  داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده اند و شهرهای اندیکا، رامهرمز، آغاجاری، امیدیه، ماهشهر، بهبهان‌، اهواز، باوی، شوشتر، گتوند، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، شادگان، خرمشهر و آبادان را شامل می‌شود.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به حوزه صدور اسناد مالکیت روستایی تصریح کرد: در سال ۹۸ بیش از چهار هزار و ۷۰۰ جلد سند مالکیت روستایی صادر و تا پایان دی ماه امسال نیز سه هزار و ۸۲۶ جلد سند دیگر صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد ۴۱۶ قطعه زمین به مساحت ۱۱ هکتار واگذار شده که این آمار تا پایان دی ماه سال جاری به ۴۲۰ قطعه زمین رسیده است.

 

محمدیان با بیان اينکه در حوزه عمران روستایی فعالیت های متعددی در بخش های عمران روستاها صورت پذیرفته است اضافه کرد: از جمله این اقدامات می توان به احداث دایک های حفاظتی در برابر سیل های احتمالی و بهسازی معابر روستایی اشاره کرد.

 

وی به مصوبه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه قرار گاه ۱۶ سیل بند در شهرستان های اهواز، شوش، باوی، شوشتر اجرا شده است و به لحاظ اعتباری، در مجموع بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان هزینه برای بهسازی، احداث سیل بند و اجرای طرح های هادی ۲۴۳ پروژه انجام شده است‌.

 

محمدیان افزود: به لحاظ آماری این تخصیص ها از محل اعتبارات ملی و استانی، شرکت ملی نفت ایران و ماده ۱۰ حوادث انجام شد و میانگین‌ پیشرفت پروژه ها ۸۵ درصد بوده است.

 

وی همچنین در خصوص طرح های هادی روستایی بیان کرد: تصویب طرح هادی و بازنگری ۵۵ روستا با اعتبار سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، تهیه و تصویب طرح تعیین‌ محدوده روستاهای فاقد دهیاری با ۲۱۳ طرح و اعتباری بالغ بر ۴۲۶ میلیون تومان بخش هایی از فعالیت های حوزه عمران روستایی است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان در پایان یاد آور شد:  طرح‌هایی نیز از محل های اعتبارات استانی برای ۲۱ روستا و اعتبارات ملی برای ۳۲ روستا در دست تهیه است.

 

کد خبر 1025035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha