بهبود فرآیندهای اقتصادی برای تامین رفاه مردم از مهمترین برنامه های وزارت کشور است

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت کشور از جمله مهمترین برنامه های این وزارتخانه را در حوزه اقتصاد، بهبود فرآیندهای اقتصادی جهت تامین رفاه مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جواد ناصریان در نشست خبری امروز دوشنبه 20 بهمن گفت: وزارت کشور به صورت عام بخش های تشکیلاتی، بودجه و منابع انسانی وزارت کشور، استانداری ها و بخشداری ها را پوشش می دهد. یکی از برنامه های وزارت کشور توجه به مقوله اقتصاد و بهبود فرآیندهای اقتصادی برای تامین رفاه مردم است.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت کشور اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که وزارت کشور به عنوان میان دار در میان دستگاه های اجرایی کشور دارد و قدرت هماهنگی ای که در این رابطه وجود دارد ما برای اجرای این کار نیازمند اصلاح ساختار بودیم، به همین جهت در ساختار وزارت کشور معاون هماهنگی و توسعه منطقه ای را در سطح ملی و در 31 استان ایجاد کردیم.

 

وی با بیان اینکه مهمترین ماموریت این معاونت هماهنگی، پیگیری و مشاوره در رابطه با سند آمایش استان ها از طریق دستگاه های اجرایی است، گفت: نظارت بر بازارچه های مرزی و موضوعات مختلف در این حوزه یکی از مسایل اساسی است. با توجه به اینکه ما در کشور 16 استان مرزی داریم از این رو در وزارت کشور توجه ویژه ای به تبادلات به استان هایی که با کشور همسایه هم مرز هستند، شده است و به همین دلیل دو حوزه مرکز اطلاع رسانی و بین الملل در وزارت کشور ایجاد شد.

 

او در ادامه بیان کرد: توجه به انتصاب جوانان و بانوان دیگر برنامه‌ای بود که انجام دادیم؛ مقرر شد ۳۰ درصد از مدیریت در اختیار بانوان قرار بگیرد و در وزارت کشور هم این موضوع رعایت شد و در حوزه جوانان، سنین بین ۳۰ تا ۴۵ سال را در پست‌های مختلف مدیریتی قرار دادیم و حدود ۱۷ نفر از معاونان استانداران را از بانوان قرار دادیم و در بخش‌های دیگر هم از این ظرفیت استفاده کردیم.

 

ناصریان افزود: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق برای استفاده از افراد در ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایی بود که انجام دادیم.

 

او همچنین گفت: در شرایط کرونا حدود ۴-۵ میلیون مراجعه کننده به دستگاه‌های اجرایی مختلف داشتیم که با تقویت سامانه الکترونیکی دولت، شکایات مردمی را دریافت کردیم و از این طریق نظارتی به دستگاه‌های اجرایی کشور داشتیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: برای خدمات رسانی دقیق تر، میز خدمت را راه اندازی کردیم و قصد داریم به صورت الکترونیکی هم آن را راه اندازی کنیم.

 

ناصریان عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف همکاری‌های مختلفی را داشتیم، مثلا در حوزه عمرانی، همکاری‌هایی برای الحاق ۵ هزار دستگاه اتوبوس را داشتیم و در حوزه انتخابات، برنامه‌هایی برای الکترونیکی کردن احراز هویت نامزد‌های انتخاباتی انجام دادیم.

 

او با اشاره به اقدامات وزارت کشور در سیل سال ۹۸ اظهار کرد: در سال گذشته همزمان ۲۴ استان درگیر سیل شدند و بعد از تشکیل قرارگاهی، اقدامات لازم برای مدیریت سیل انجام شد؛ در وزارت کشور ۷ کمیته ایجاد شد که مسئولیت کمیته تعیین خسارت به معاونت توسعه مدیریت و منابع واگذار شد، پس از آن بعد از ایجاد سامانه ای، تصمیم به برآورد خسارت گرفتیم که در این سامانه افراد تمام اطلاعات خود را ثبت می‌کردند و با استفاده از ظرفیت پژوهشگاه فضایی کشور، برای راستی آزمایی اقدامات افراد استفاده کردیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه درباره هزینه‌های مختلف برای کمک به مردم و اقشار آسیب دیده گفت: ۸ هزار میلیارد تومان از منابع را به این ماجرا اختصاص دادیم؛ تا پایان خرداد امسال بازسازی و نوسازی منازل انجام شد و با استفاده ۵ هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی، ۵ هزار میلیاردی از صندوق دولت و استفاده حدود ۸ هزار میلیاردی از کمک‌های مردمی و صندوق‌های مردم نهاد به کمک مردم رفتیم.

 

ناصریان در پایان با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی گفت: حدود ۱۴ استاندار و ۱۱ معاون استاندار براساس قوانین بازنشسته شده بودند و به کار گرفته شده بودند که بعد از ابلاغ این قانون در سال ۹۶ همگی از کار کنار رفته و هیچ استثائی در اجرای آن قائل نشدیم.

کد خبر 1025120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha