لزوم احداث خط دوم ریلی کرمان به تهران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به افزایش تولید فولاد در سال های آتی در استان کرمان، گفت: این حجم تولید برای جابجایی نیازمند افزایش خط ریلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی زاهدی، دوشنبه(۲۰ بهمن) در آیین افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛ در سخنانی خطاب به وزیر با ابراز تأسف از اینکه استان کرمان در تصادفات جزو استان های حادثه خیز کشور است؛ تأکید کرد: نقاط حادثه خیز استان باید برطرف شود.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: بد است وضعیت جاده ای استان اینگونه باشد که همه اش تصادف و مرگ به دنبال داشته باشد.

 

 

وی به نارضایتی مردم از وضعیت راه آهن و حرکت کند قطار اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه توسعه استان در صنایع به ویژه فولاد زیاد است و کرمان در آینده به دلیل معادن بزرگی که دارد تبدیل به قطب فولاد کشور می شود؛ لذا حجم فولا تولیدی نیاز به راه آهن را جدی تر می کند و به همین دلیل احداث خط دوم ریلی کرمان به تهران از مسیر رفسنجان از ضروریات است.

 

 

زاهدی اظهار کرد: زیرا این حجم تولید از فولاد را نمی توان با تریلر جابجا کرد که خود روزانه هزار دستگاه تریلر نیاز دارد و این امکان پذیر نیست.

 

 

وی در ادامه خواستار راه اندازی زیرگذر باغ شاهزاده شد و در ادامه با اشاره به اینکه قرار بود کمیته امداد ۵ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان تأمین کند؛ اظهار کرد: ۵۰ درصد کار مانده و نیاز به حمایت وزیر دارد تا اقشار مستضعف و همچنین معلولان بهزیستی صاحب خانه شوند.

 

کد خبر 1025140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha