۱۳۵ میلیارد تومان پروژه عشایری به بهره برداری می رسد

علائی مقدم گفت: ۱۳۵ میلیارد تومان پروژه عشایری در کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «شاهپور علائی مقدم» امروز (19 بهمن) در جمع  با خبرنگاران اظهار کرد: 135 میلیارد تومان پروژه در حوزه عشایری کشور در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه 282 پروژه مختلف با اعتبار هزار و 440 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد، گفت: حدود 13 هزار و 500 پنل خورشیدی که 90 درصد یارانه دولت را داشته است با اعتباری حدود 135 میلیارد تومان بین عشایر کل کشور توزیع خواهد شد.

 

علائی مقدم تصریح کرد: 100 هزار عشایر سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی رایگان برخوردار می شوند، همچنین در خراسان جنوبی 35 میلیارد تومان پروژه آبرسانی در جامعه عشایری به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه هزار و 200 پنل خورشید در خراسان جنوبی توزیع شده است، گفت: در این استان 13 خانه بهداشت سیار عشایری به بهره برداری می رسد.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران از جذب و پرداخت 35 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولید در جامعه عشایری خراسان جنوبی خبر داد و افزود: نوید مهمی که می توانیم به مردم بگوییم این است که رکورد 200 هزار تن تولید گوشت قرمز در کشور رقم خورد، این مهم در یک افق 5 ساله از سال 1395 با حمایت های دولت و تسهیلات بانکی شروع شد.

 

علائی مقدم بیان کرد: با انتقال یافته های تحقیقاتی، اصلاح روش تغذیه و اصلاح نژاد، 50 هزار تن از سال 95 تاکنون تولید گوشت قرمز کشور بهبود پیدا کرده و 25 درصد گوشت مورد نیاز کشور را عشایر تولید می کنند.

 

 

کد خبر 1025163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha