ارتباط طراحان با بخش صنعت از رویکردهای دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است

دبیر دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با بیان اینکه ارتباط دادن طراحان با بخش صنعت را یکی از رویکردهای این جشنواره خواند و گفت: تمرکز این دوره از جشنواره بر شناسایی استعدادهای استان ها در زمینه مد و لباس است.

 

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر پیش از ظهر امروز دوشنبه 20 بهمن با حضور مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و صدیقه پاک بین دبیر جشنواره در سالن جلسات معاونت امور هنری برگزار شد.

 

در این نشست،«صدیقه پاک بین»، دبیر دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با اشاره به نقش پوشاک در فرهنگ گفت: فرهنگ هر جامعه ای پوشش و البسه ای است که مردم بر تن دارند و مردمان زیادی آن را انتخاب کرده اند و سال های زیادی پیمودند تا سرانجام آن را به سرانجام برسانند.

 

وی با اشاره به موضوع دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: در این دوره از جشنواره از طراحان و هنرمندان خواسته شد تا طرح های نو، بدیع و خلاق در ارتباط با شهر کاشان را که برگرفته از نقوش قالی ها و پارچه های شهرباف است را طراحی کنند. پرداختن طراحان به این پارچه ها، این پارچه ها را خاص تر می کند و مردم را با این پارچه ها بیشتر آشنا می کند. همچنین در شهر کاشان مساجد و خانه های تاریخی بسیار زیادی هستند که طراحان می توانند با الهام از این بناها آثاری را خلق کنند. این آثار می توانند پنجره ای را به دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر باز کند.

 

پاک بین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اهمیت دادن به کیفیت آثار است تا کمیت آنها و بر همین اساس امسال ما بر روی کیفیت  تاکید داریم و با انتخاب پارچه و نوع رنگ نگاه مان به آثار تغییر می کند.

 

دبیر دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: ایران تاریخ و تمدنی در پشت سر دارد و کارهای زیادی در زمینه هنری در این کشور صورت گرفته است. طراحان مد و لباس می توانند در طراحی های خود از این الگوها بهره بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتباط دادن طراحان با بخش صنعت یکی از رویکردهای دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است. امسال بخش صنعت نقش فعالی در جشنواره خواهد داشت.

 

صدیقه پاک بین اظهار کرد: در دهمین جشنواره مد و لباس فجر ما از تمرکززدایی از تهران و توجه به شهرستان ها تاکید داریم چرا که استعدادهای بسیاری در استان ها در زمینه مد و لباس وجود دارد که باید این استعدادها شناسایی شوند.

کد خبر 1025178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha