۳۳ میلیارد تومان اعتبار به عشایر خراسان جنوبی تخصیص یافت

عصمتی پور گفت: اداره کل عشایری خراسان جنوبی تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است که تاکنون۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی پور» امروز (19 بهمن) در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری شهرستان نهبندان که با حضور رئیس سازمان امور عشایری ایران برگزار شد، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در اسفندماه سال 98 کلنگ زنی و در فروردین ماه امسال با تأمین اعتبار طرح،  چاه آبرسانی حفر و تجهیز و 22 کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه فاز اول طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه بیشتر تجهیز و حفر یک حلقه چاه بوده که در هفته دولت با همراهی استاندار وقت افتتاح شد، گفت: فاز دوم این پروژه امروز با همراهی  رئیس سازمان امور عشایر ایران  افتتاح می شود.

 

عصمتی پور گفت: برای آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در دو فاز 54 کیلومتر لوله گذاری  و جاده دسترسی به مخازن آب برای تمامی محلات عشایری انجام شده است.

 

وی احداث 6 باب مخزن آب بتنی در محلات عشایری  با حجم 550 متر مکعب، اجرای هزار متر مکعب ساماندهی محل گذر لوله ها آب در مسیر رودخانه، احداث 75 باب حوزه مخزن شیرآلات، دو باب ایستگاه پمپاژ و تهیه دستگاه آب شیرن کن برای محلات عشایری را از اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی به محلات عشایری نهبندان عنوان کرد و گفت: تا امروز 17 میلیارد و 500 میلیون تومان بری اجرای پروژه آبرسانی محلات خواجه منجیکوه هزینه شده است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی تصریح کرد: فاز سوم آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه طراحی شده که با مساعدت رئیس سازمان امور عشایری آغاز  و 120 خانوار در این فاز از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

 

عصمتی پور در پایان گفت: استان خرسان جنوبی بیشترین اعتبار را در حوزه آبرسانی به محلات عشایری جذب کرده است، همچنین تا امروز 35 میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم که تاکنون33 میلیارد و 700 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

کد خبر 1025205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha