مردم و عشایر دهلران سند زنده مقاومت ایلام در برابر نظام استکباری هستند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مردم و عشایر دهلران سند زنده مقاومت و ایستادگی استان ایلام در برابر تهاجم نظامی دشمن هستند، گفت: بزرگان و شیوخ منطقه در برابر برنامه هایی که در تضاد با مکتب دینی ماست، وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز(۲۰ بهمن) در  دیدار با مردم منطقه دشت عباس از توابع شهرستان دهلران با تقدیر hز حضور مردم و تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر اظهارکرد: خدا را شاکریم که توفیق حضور در جمع مردم مرزبان و عشایر غیور بخش دشت عباس را عطا کرد، خطه ای که یادآور حماسه‌های دفاع مقدس، فتح المبین، محرم، والفجر مقدماتی و حماسه های ارزش آفرین مجاهدان فی سبیل الله، جانبازان و آزادگان است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه هر کدام از چادرهای عشایری مردم دشت عباس سنگری برای پاسداری از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که دنیای پیشرفته قرن بیستم اعتقادی به دین نداشت.

 

وی گفت: رهبری بی بدیل بنیان گذار جمهوری اسلامی، حضور پرشور و وحدت آفرین مردم بر اساس مبانی دین مبین اسلام موجب شد که اسلام به عنوان دینی الهی در جامعه حضور یافته و قرآن به صحنه زندگی مردم برگردد.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط و قوانین قبل از انقلاب فاقد اصول و ارزش های انسانی برای مردم ایران بود، افزود: آن زمان آمریکائی ها و انگلیسی ها به خاطر حضور در کشور، از بیت المال از مردم ایران حق توحش دریافت می کردند.

 

وی افزود: آمریکایی ها هرگونه جنایتی انجام می‌دادند، هیچ مقام مسئولی حتی شخص شاه، حق بازخواست و پرسش از آن جنایت را نداشت، حتی حق نداشت بگوید چرا؟

 

امام جمعه ایلام با اشاره به خلع رضاشاه از قدرت توسط سفیر انگلیس، تصریح کرد: رضاشاه به عنوان یک شاه قلدر در تاریخ کشور مطرح است، اما وی با وجود خوش خدمتی به انگلیسی ها، بدون هیچ مقاومت و اعتراضی توسط یک غیر ایرانی از کشورش رانده شد، این ذلت ایرانی ها در برابر قدرت بیگانگانی بود که بر کشورمان سیطره پیدا کرده بودند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه وجود برخی مشکلات و مطالبات مردمی بزرگان، معتمدین و شیوخ این منطقه را بر حق دانست و گفت: درخواست های مردم دشت عباس مبنی بر تامین آب شرب سالم، آب زمین های کشاورزی، اولویت بومی در واگذاری اراضی طبیعی و اشتغال جوانان، رسیدگی بیشتر در بحث بهداشت و درمان، تاسیس شرکت های تبدیلی در صنایع غذایی و کشاورزی متناسب با مقدورات، منعکس و پیگیری خواهند شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشت عباس و دهلران قطب کشاورزی استان ایلام است، یادآور شد: تامین این خواسته ها دور از انتظار نیست، اما در شرایط فعلی، کشور گرفتار بی عدالتی ها و تحریم های سختی است، طبیعتا تلاش جمهوری اسلامی برای ایجاد عدالت اجتماعی است و تحقق عدالت جزء شعارهای اولیه انقلاب ما بوده و خواهد بود، اما این امر مستلزم زمان بیشتری است.

 

وی خاطرنشان کرد: به رغم تمام این سختی ها و نیز آسیب های ناشی از جنگ هشت ساله تحمیلی، دربین کشورهای جهان با سرعت غیر قابل تصوری رشد علمی و صنعتی خود را پشت سر گذارد و با مقاومت و سرافرازی و اقتدار،  غیرت دینی خود را حفظ کند و در برابردشمن تسلیم نشود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حضور مسئولین در جمع مردم دشت عباس برای پیگیری و پاسخگویی به نیازهای آنان است، گفت: مشکلات مطرح شده، منحصر به دشت عباس نبوده، بلکه در تمام کشور مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده مطرح میباشد، اما روند پیشرفت انقلاب برای تامین اشتغال جوانان تحصیلکرده و بیکار کشور در آینده ای نزدیک امیدوار کننده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با بیان اینکه مردم دشت عباس با تمام وجود سختی های جنگ و دفاع مقدس را درک کرده اند، افزود: این مردم با تمام وجود حافظ امنیت مرز جغرافیایی استان هستند.

 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه دشمن از تصرف مرز جغرافیایی کشور و سرزمینمان مایوس شده و در برابر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی توان عرض اندام ندارد، اما به مرزهای اعتقادی ما تجاوز کرده، دین و افکار پاک جوانان ما را مورد هجوم خود قرار داده است.

 

امام جمعه ایلام در ادامه ابراز کرد: دشمن هزینه می کند تا دین، قرآن، انقلاب و شهداء را از ما گرفته، جوانانمان را بی هویت کند، استحکام خانواده های مذهبی و سنتی ما را بگیرد و در عوض فرهنگ ابتذال، بی بند و باری، فساد و فحشا را ترویج کند.

 

وی گفت: باید در مقابل ترفندهای دشمن به خدا و مسجد پناه ببریم، بزرگان قبایل، شیوخ و روحانیت عزیز تلاش کنند پاسدار دین مردم باشند، از ارزش های دینی و آرمانهای والای انقلاب دفاع کنند.

 

امام جمعه ایلام  یادآور شد: باید در برابر برنامه هایی که در تضاد با مکتب دینی و قوانین الهی ماست، بزرگان و روحانیت ورود پیدا کنند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم در برابر تحریم ها از جانشان مایه گذاشته و  همه هزینه ها را پرداخته اند،  گفت: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که آمریکائی ها اگر بخواهند به برجام بازگردند پیش شرط ما این است که تحریم ها برداشته شود و اگر آنها عاقل باشند حرف رهبری را گوش می دهند و تحریم ها را برمی دارند.

 

وی گفت: مردم شهرستان دهلران، بخش های مرکزی موسیان و دشت عباس سند زنده ای بر مقاومت و ایستادگی استان ایلام در برابر تهاجم نظامی دشمن هستند، که کماکان در برابر تحریم های دشمنان ایستاده و از نظام، انقلاب و ولایت فقیه تا آخرین قطره خونشان دفاع خواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان سلام مقام معظم رهبری را به همه مردم دهلران ابلاغ کرد.

کد خبر 1025214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha