نشست مداحان انزلی با پیر غلام اهل بیت(ع) «یدالله بهتاش»

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر مداحان و هیات های مذهبی در مصلی نماز جمعه این شهرستان میزبان یدالله بهتاش پیر غلام اهل بیت(ع) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «یدالله بهتاش» امروز (دوشنبه، 20 بهمن ) در نشست  مداحان و هیئت های مذهبی انزلی با پیرغلامان با توصیه مداحان به پایبندی به اخلاق مداحی و توجه به مقاتل معتبر و تفسیر قرآن گفت: مداحان به دور از تحریف روضه های صحیح به مردم ارائه کنند و سخنرانی های خود را کوتاه کرده و در مجالس احترام به پیشکسوتان را فراموش نکنند.

 

این پیر غلام اهل بیت (ع) به جایگاه ویژه مداحان در جامعه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مداحان اهل بیت (ع) باید سطح مطالعه و سواد علمی خود را در مداحی و خواندن اشعار و روضه بالا ببرند و با ارائه مطالب به روز و درست در جذب جوانان، نوجوانان و عموم جامعه بکوشند.

 

وی تاکید کرد: مداح می تواند با خواندن یک بیت شعر تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد و التهابات را فرو نشاند. افراد مومن و علی الخصوص مداحان نباید از اهمیت تبلیغ در خانواده و منزل خود غافل شوند و بعد از خانواده و اطرافیان خود، آموزه های دینی را به جامعه تسری دهند.

 

این شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) با اشاره به زندگینامه حضرت زهرا(س) و سبک زندگی اسلامی از منظر این بانوی گرانقدر تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگویی برای زنان عالم و تمام مردم دنیاست.

 

وی از مداحان خواست قرآن را تلاوت کرده و با این کتاب الهی انس داشته باشند، از دروغ بپرهیزند، روضه های صحیح بخوانند و از خرافات در اشعار و روضه هایشان دوری کنند.

 

 بهتاش در پایان رمز موفقیت انسانها را خلوص نیت و استفاده از منابعی همچون آثار شهید مطهری اعلام کرد.

 

گفتنی است؛ یدالله بهتاش 38 کتاب درحوزه روضه و مداحی دارد و این برنامه باهمت کانون و بسیج مداحان، شورای هیئت های مذهبی شهرستان بندرانزلی برگزارشد.

 

 

کد خبر 1025216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha