۴۵ هزار نفر در خراسان جنوبی تحت بیمه روستائیان شدند

اسدی گفت: ۴۵ هزار و ۱۶۹ نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری استان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا اسدی» امروز (20 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خانوار روستایی و عشایری خراسان جنوبی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۰۳ هزار و ۶۳۰ نفر است که تعداد  ۴۵ هزار و ۱۶۹ نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری استان هستند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۶ هزار نفر از عشایر استان برای بیمه معرفی شده اند، افزود: با پیگیری های انجام شده این سهمیه به دو برابر افزایش یافت که تمام سرپرستان عشایر استان از خدمات بیمه ای برخوردار می شوند.

 

اسدی با بیان اینکه عشایر وکشاورزان غیر ساکن در روستاها، افراد فاقد بیمه در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار جمعیت می توانند از این بیمه استفاده کنند، افزود: شرایط سنی برای بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال سن است و هیچ محدودیتی برای پوشش افراد بین این رده سنی نداریم.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال طرح بازنشستگی آغاز شده است و میزان جذب افراد به بیمه در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و 877 نفر در استان خراسان جنوبی، بیان کرد: همچنین در استان چهار هزار و ۴۵ نفر مستمری بگیر، ۱۳۲ نفر از کار افتاده و ۳۰۱ نفر بازنشسته هستند‌.

 

اسدی با وجود ۴۵ هزار بیمه شده در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۳۰ درصد بیمه خود را جابجا کرده و درصدی نیز بدون هیچ اطلاعی از پرداخت حق بیمه منصرف شدند که نمی توان برای این افراد مزایا در نظر گرفت.

 

وی به وجود هشت سطح درآمدی در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: کمترین حق بیمه ۳۳۰ هزار تومان و بالاترین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و میزان حقوق پس از بازنشستگی نیز بر اساس حق بیمه پرداخت شده به حساب بیمه شده واریز می شود.

کد خبر 1025234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha