جایگاه‌های سوخت cng در خراسان شمالی خطر آفرین است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: ۲۹ جایگاه cng فعال در استان به صورت دوره ای توسط کارشناسان اداره استاندارد، ارزیابی می‌شود و بر اساس آخرین بازدید، اکثر جایگاه ها دارای نقص بوده و ملزم به برطرف کردن نواقص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "مجتبی شکوری" امروز دوشنبه (20 بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که کمبود جایگاه سوخت در شهرستان راز و جرگلان مشهود است و به‌صورت کتبی برای سرمایه گذار راه اندازی جایگاه اخطاریه صادر شده است، گفت: 9 جایگاه پخش سوخت در استان در حال ساخت است و پیش بینی می شود بر اساس پیشرفت های فیزیکی تا پایان سال برخی از این جایگاه ها به بهره برداری خواهد رسید.

 

 


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه در خراسان شمالی 49 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، 29 جایگاه CNG  تک منظوره و دو منظوره و 79 نفت کش برای جابه‌جایی سوخت در حال فعالیت است، عنوان کرد: تخصیص و اعتبار سهمیه سوخت به صورت کشوری و ماهانه در حال انجام است و تا کنون در استان هیچ جایگاهی به دلیل نبود یا کمبود سوخت تعطیل نشده است.

 


به گفته وی در حال حاضر به دلیل گستردگی استان، توزیع سوخت از استان های همجوار انجام می شود و سوخت شهرستان های شیروان و فاروج از مجموعه فرآورده های خراسان رضوی، گرمه و جاجرم از منطقه شاهرود، اسفراین و بخشی از بجنورد از انبار سبزوار و منطقه جنگل گلستان هم از انبار گنبد انجام می شود.

 


شکوری در عین حالی که به مجازی شدن و سهولت دریافت بنزین در بخش کشاورزی اشاره کرد، گفت: در فصل بهار 11 میلیون و 792 لیتر بنزین برای 11 هزار و 326 درخواست، فصل تابستان بیش از 12 میلیون لیتر برای 13 هزار و 321 تقاضا و در فصل پاییز هم به 13 هزار و 361 تقاضا 13 میلیون و 172 لیتر بنزین توزیع شد و پیش بینی می شود تا پایان فصل زمستان 8 میلیون لیتر سوخت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 


وی همچنین بر این نکته هم تأکید کرد که در حال حاضر 40 درصد از توزیع سوخت استان در بخش کشاورزی انجام می شود و هر فصل طی جلسه مشترک با مجموعه مکانیزه کشاورزی تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

 


شکوری افزود: بخش زیادی از این پروسه، مجازی انجام می شود و نیازی به حضور کشاورزان نیست و دستگاه‌های پوز سیار در اختیار فروشندگان قرار گرفته است.

 

 

وی همچنین به طرح دوگانه سوز کردن خودروها اشاره کرد و گفت: بعد از طرح سهمیه بندی بنزین یک میلیون و 464 متقاضی در بخش دولتی و خصوصی خواهان دوگانه سوز شدن خودرو بودند و بعد از ثبت نام در سامانه احراز هویت شدند.

 


وی ادامه داد: اگر متقاضیان جزو خودروهای عمومی بودند به آنها پیامک ارسال شد تا هر چه سریع تر نسبت به دوگانه سوز کردن خودرو اقدام نمایند زیرا در گام نخست اولویت با خودروهای عمومی بود و در مراحل بعدی سایر خودروها وارد طرح می شوند.

 


وی با بیان اینکه در خراسان شمالی 13 کارگاه مجاز گازسوز کردن خودرو فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر فقط دو کارگاه در شیروان و بجنورد صفر تا صد عملیات دوگانه سوز کردن خوروها را با مجوز انجام می دهد و فقط فعلأ 600 خودرو توانستند به صورت رایگان خوردوهای خود را گاز سوز کنند.

 


شکوری همچنین به ذخیره سوخت برای صنایع استان در 6 ماهه دوم سال اشاره کرد و گفت: طی سال جاری مصرف این سوخت صنایع از  هفت میلیون و 838 هزار لیتر در سال گذشته به 19 میلیون و 305 لیتر افزایش پیدا کرده است.

 


وی با اعلام اینکه کارخانه سیمان، نیروگاه شیروان، آلومینای جاجرم جزو صنایع پرمصرف هستند که از سوخت جایگزین مازوت استفاده می کنند، گفت: نفت گاز نیروگاهی هماز 207 میلیون و 888 هزار لیتر در 10 ماهه سال گذشته  به 293 میلیون و 983 هزار لیتر در سال جاری افزایش پیدا کرد.

 


در عین حال شکوری به پیگیری های انجام شده برای تأمین سوخت سه چرخ ها اشاره کرد و اظهار داشت: سه چرخ به دلیل اینکه پلاک ندارد و اتحادیه ای هم ندارد تا زیر نظر آنها تأمین سوختشان انجام شود، با مشکل مواجه هستند.

 


وی افزود: فعالیت سه چرخ ها در چند استان محدود است و دستورالعمل کشوری هم برای تأمین سوخت آنها وجود ندارد برای همین مکاتباتی انجام شده و با رایزنی درصدد رفع مشکل هستیم.

 

 

کد خبر 1025253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha