پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان افتتاح شد

همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه فجر سه پروژه‌ عمرانی شهرداری رشت با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، در نهمین روز از ایام الله دهه فجر و با حضور «سیدمحمد احمدی» شهردار رشت و اعضای شورا مراسم رونمایی از خودروهای نردبان و پلتفرم آتش نشانی، ساختمان درمانگاه بیماران هموفیلی رشت و پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

*۳ دستگاه خودرو آتشنشانی پیشرفته به مجموعه ناوگان آتش‌نشانی رشت اضافه شد

در مراسم رونمایی از دستگاه‌های جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری که با حضور اعضای شورا و مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد «سیدمحمد احمدی» تلاش و پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای تکمیل تجهیزات این سازمان را قابل تقدیر ذکر کرد و گفت: امروز از سه دستگاه خودروی نردبان پلتفرم شامل یک دستگاه نردبان ۴۲ متری، یک دستگاه پلتفرم ۴۴ متری و یک پلتفرم ۵۵ متری رونمایی می‌کنیم که از برندهای معتبر دنیا برای امداد و نجات و اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه خریداری شده‌اند.

 

شهردار رشت تصریح کرد: قرارداد خرید سه خودرو آتشنشانی پیشرفته با مایان فولاد در سال ۹۵ بسته شد که نماینده انحصاری زیگلر آلمان در ایران است.

 

وی با بیان اینکه این خودروها از طریق منطقه آزاد و پس از یکسال بلاتکلیفی در این منطقه برای بهره‌برداری وارد رشت شد از استمرار چنین رویکردی در شهرداری خبر داد و اضافه کرد: ما در مقابل حوادثی مانند بروز آتش‌سوزی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و بدون شک فقط نیروی انسانی نمی‌تواند به صحنه وارد شود بنابراین قطعا تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی به ما کمک می‌کند.

*ساختمان درمانگاه بیماران هموفیلی رشت به بهره‌برداری رسید

شهردار رشت در این مراسم با بیان اینکه همه ما در مجموعه شهرداری و شورای شهر تلاشمان این است که خدمات کیفی به مردم ارائه شود، افتتاح ۲ پروژه فرهنگی و درمانی در شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بنای ما در شهرداری رشت این نیست که پروژه‌ای را افتتاح کنیم و موانع موجود در مسیر آن را به فراموشی بسپاریم و من به جد این موضوع را عرض می‌کنم و به شدت هم پیگیر موضوعات هستم.

 

وی با تاکید بر اینکه برای پروژه درمانگاه بیماران هموفیلی حدود ۱۱ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است افزود: هنوز کارهای ما در پروژه درمانگاه بیماران هموفیلی صد در صد به پایان نرسیده است و تجهیزات و سایر موارد هم باید با کمک دستگاه‌های متولی به آن اضافه شود.

*افتتاح پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال

در مراسم افتتاح پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت، احمدی با تاکید بر استمرار روند بهره برداری از پروژه های فرهنگی گفت: پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم در سال ۹۷ آغاز شد، گفت: طرح این یادمان برگزیده مسابقه سال ۹۱ و برگرفته از نمادهای بومی گیلان بوده است.

 

شهردار رشت ادامه داد: پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت در دو فاز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و منطقه دو شهرداری رشت با صرف ۱۲ میلیارد ریال اجرایی شد که از تمام کسانی که در پیشبرد پروژه تلاش کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم

*‌ همه ما به میراث معنوی گیلان می‌بالیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه میراث معنوی و بزرگان علمی، دینی و فرهنگی ریشه‌های ما هستند اذعان کرد: در گیلان ریشه‌های ما، مفاخرمان میرزا کوچک جنگلی، دکتر حشمت، پروفسور رضا و پرفسور سعیمی و شیون فومنی و صدها چهره شاخص و برتر دیگر هستند.

 

«فیروز فاضلی» میراث معنوی استان گیلان را بسیار ارزشمند خواند و با تاکید بر اینکه همه ما به این میراث بزرگ می‌‌بالیم اضافه کرد: شمار آثار و میراث ناملموس گیلان بسیار زیاد است که اگر بخواهیم آنان را طبقه بندی کرده و تجلیل کنیم به سال‌ها زمان نیاز داریم.

کد خبر 1025264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha