برای سرمایه گذار خارجی باید فرش قرمز پهن کنیم/ سرمایه های راکد  مصادره شده به فروش برسد

چوپانی گفت: رویکرد گذشته باعث فرار سرمایه گذار می شد و این در حالی است که باید برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد چوپانی» شامگاه امروز (دوشنبه 20 بهمن) در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: آن چیزی که امروز فعالان اتاق بازرگانی گلایه دارند به ناکارآمدی برخی از قوانین دست و پاگیر بر می گردد و مدیران استان جزو پاک ترین افراد هستند و قصد زیر سوال بردن فعالیت های این مسئولان را نداریم.

 

رئیس بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان  با بیان اینکه سال جهش تولید الزامات خاص خود را دارد، ادامه داد:  یکی از الزمات آن تغییر نگرش در راستای تحقق شعار سال است.

 

چوپانی بیان کرد: آن چیزی که از دستگاه نظارتی و بازرسی کل کشور انتظار داریم تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک به فعالان اقتصادی است.

 

وی افزود: امروز مدیران ما در عصر مدیریت با چالش هایی رو به رو هستند و دستگاه نظارتی حکم چراغ قرمز را برای برخی از مدیران دارد و باید شرایط به گونه ای باشد که قوانین به سمت ارباب رجوع و حمایت از فعالان اقتصادی نرم شود.

 

رئیس بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان  ابراز داشت: مدیری که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری خطر می کند باید به آن مدال بدهیم چرا که خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری فدا کرده است.

 

چوپانی بیان کرد: امروز هیچ یک از فعالان اقتصادی استان نمی توانیم به استناد قانون فرامین مقام معظم رهبری را پیدا کنیم، بازرگانان ما صادر می کنند و وقتی می خواهد پول خود را به کشور باز گرداند با مشکلات و اهرم های نظارتی و قوانین دست و پاگیر زیادی رو به رو می شوند.

 

وی افزود: خودسرانه برخی از افراد اقداماتی انجام می دهند که باعث فرار سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور می شود.

 

رئیس بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان تاکید کرد: چهار هزار میلیارد دلار ایرانی های خارج از کشور سرمایه در اختیار دارند و رویکردی که در گذشته داشتیم باعث فرار سرمایه گذار بود و این در حالی است که باید برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن کنیم.

 

کد خبر 1025265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha