تقویت انگیزه های معنوی و الهی در نظامیان پیامدهای مطلوبی دارد

آیت الله دژکام گفت: ارتباط میان نظامیان و روحانیون ابعاد مختلفی دارد و اگر روحانیت انگیزه های معنوی و الهی را در نظامیان تقویت کند، آن نیروی نظامی‌ نقش خود را بهتر ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 20 بهمن) در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل با تبریک دهه پرفروغ فجر گفت: این جلسه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرم سوم اهل بیت در ایران اسلامی برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ارتباط میان نظامیان و روحانیون ابعاد مختلفی دارد و متعلق به ‌امروز و دیروز نیست و روحانیت اگر انگیزه های معنوی و الهی را در نظامیان تقویت کند، آن نیروی نظامی‌ نقش خود را بهتر ایفا می کند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در فقه اسلامی، حمایت از حاکم ظالم مسلمان حرام است اما کنار آمدن با حاکم کافر بدتر از کنار آمدن با حاکم مسلمان ظالم است.

تولیت آستان  مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: امروز متاسفانه برخی ها به نحوی آمریکا و ارتباط با این کشور را ناجی ایران می دانند که مجالی برای هیچ راه دیگری باقی نمی گذارند.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که این کشور ملک امام زمان (عج) است و در چنین کشوری بن بست وجود ندارد و ما همه برای امام زمان(عج) می جنگیم و تلاش می کنیم که وقتی صاحب همه ما او است ارتباط معنویت با ارتش، لشکر و نظامیان واضح می شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی که نایب امام زمان (عج) فرماندهی می کند همگی به خاطر اینکه پرچم امام زمان در دستان رهبری است، ایستاده ایم.

وی با اشاره به دفاع از حرم ائمه معصومین (ع) بیان کرد: در دفاع از این ائمه (ع) کشور ما غوغا به پا می کند و خیل زیادی از جوانان برای دفاع از حرم داوطلب شدند و این اعتقاد جوان ما را نشان می دهد که حاضرند ۷۰۰ کیلومتر دورتر از مرزها بروند و برای اسلام بجنگند.

آیت الله دژکام افزود: کاری که روحانیت انجام می دهد چیزی به جز سربازی نیست و اگر در خدمت امام زمان (عج) سربازی برای ما ثبت شود بالاترین پاداش است و امیدوارم پیوند روحانیت و‌ مراکز نظامی هر روز به این واقعیت که سربازی برای امام زمان (عج) است نزدیک تر شود.

وی تاکید کرد: در ‌مسیر توسعه کشورها جنگ و کار نظامی ظاهرش خراب شدن است اما در واقع آغاز یک بالندگی جدید می شود و بالندگی ایران اسلامی از همین انقلاب و ایستادن در مقابل دشمن و جنگ شروع شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به آزمایش موشکی چند روز پیش گفت: قرار گرفتن این موشک در مدار، حاصل کار مجموعه های نظامی ما بود و وقتی این موشک در مدار 500 کیلومتری قرار گرفت یعنی ما به دنیا اثبات کردیم که هیچ کشوری نمی تواند مانع پیشرفت ما شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم نیروهای نظامی ما در عرصه فناوری و تکنولوژی در ابعاد مختلف مثل قطعه سازی، عرصه های الکترونیک و... به میدان بیایند و این توانمندی ها باید به مرور به سمتی برود که خود را در زندگی مردم و پیشرفت صنعتی کشور نیز نشان دهد.

کد خبر 1025267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha