میزان ورود به خراسان رضوی در سال جاری کاهش داشته است

براتی گفت:با بررسی‌های به عمل آمده و گزارشات واصله از سیستم حمل و نقل، کاهش قابل توجهی را در حوزه ورود مسافر و گردشگر به استان نسبت به زمان مشابه سال ۹۸ شاهد هستیم که نشان دهنده توجه مناسب هموطنان به مصوبات ستاد مدیریت کرونا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدصادق براتی» امروز(۲۰ بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت:با بررسی‌های به عمل آمده و گزارشات واصله از سیستم حمل و نقل، کاهش قابل توجهی را در حوزه ورود مسافر و گردشگر به استان نسبت به زمان مشابه سال ۹۸ شاهد هستیم که نشان دهنده توجه مناسب هموطنان به مصوبات ستاد مدیریت کرونا است.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در دی ماه سال جاری کاهش ۴۴ درصدی را در بخش ورود وسایل نقلیه عمومی به مشهد و کاهش ۴۱ درصدی به استان شاهد بوده‌ایم، براین اساس میزان کاهش ورودی به استان در دو بخش هوایی و ریلی به ترتیب ۵۹ و ۴۴ درصد بوده است.

 

وی در خصوص آمار ۱۰ ماهه ورودی زائر و گردشگر به مشهد خاطرنشان کرد: مجموعا در ۱۰ ماهه اول سال جاری میزان ورودی مسافرین به مشهد ۸۲ درصد در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، ۷۶ درصد در حمل و نقل ریلی و ۶۹ درصد در حوزه حمل نقل هوایی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

براتی ضمن قدردانی ویژه از دغدغه‌مندی مردم عزیز استان و کشور برای ریشه‌کن شدن هر چه سریع تر این بیماری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌های مسئولین امر اعلام کرد: فعلا وضعیت مشهد مقدس بین وضعیت زرد و سایر وضعیت‌ها در چرخش است و امید است با افزایش رعایت‌ها روز به روز شاهد کاهش چرخه انتقال بیماری در سطح کشور باشیم.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص آمادگی استان برای استقبال از بهار و نوروز افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و در صورت برطرف شدن بیماری کرونا، تمام زیر ساخت‌ها برای پذیرش زائرین و مسافرین گرامی مهیا خواهد بود.

کد خبر 1025279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha