اقدامات نهاد کتابخانه های خوزستان در دهه فجر/ سلسله نشست های طعم مطالعه با عشایر برگزار می شود

حسین زاده با بیان اینکه برای اولین بار سلسله نشست های طعم مطالعه با عشایر استان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار می شود گفت: بنا شده این نشست ها به صورت هفتگی و در سراسر استان خوزستان برگزار شود.

«عباس حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: نهاد کتابخانه های با آغاز دهه فجر آذین بندی کتابخانه ها را در سراسر استان آغاز کرد و علاوه بر این  تمثال سردار سلیمانی در همه کتابخانه های استان نصب شد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خوزستان افزود: در نهاد کتابخانه ها به مناسبت های مختلف در طول سال کتاب هایی با موضوعات مرتبط تحت عنوان این چند کتاب معرفی می شوند، در دهه فجر امسال نیز کتاب هایی با موضوع انقلاب اسلامی که عموما از نشرهای تازه هستند معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه نشست های تخصصی کتاب در فضای مجازی برگزار شد اضافه کرد: در طول دهه فجر نشست های تخصصی با موضوعات مختلف، نقد و بررسی کتاب هایی با موضوعات دهه فجر در فضای مجازی برگزار شد که استقبال خوبی از این جلسات صورت گرفت.

 

حسین زاده از معرفی کتاب هایی با موضوع انقلاب اسلامی در کتابخانه های خوزستان از طریق فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه عمومی برکت روستای ثماله از توابع شهرستان گتوند روز (پنجشنبه 23 بهمن) افتتاح می شود.

 

وی عنوان کرد: برای اولین بار سلسله نشست های طعم مطالعه با عشایر در خوزستان برگزار می شود، این برنامه ویژه عشایر استان برگزار می شود که اولین نشست آن (چهارشنبه 22 بهمن) در محلی بالاتر از روستای بندقیر از توابع شهرستان شوشتر ویژه عشایر آن منطقه برگزار می شود.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خوزستان با بیان اینکه سعی بر آن است که این نشست ها را به صورت هفتگی و در سراسر استان خوزستان برگزار کنیم ادامه داد: قصه گویی، معرفی کتاب، برگزاری جنگ های شادی و ... از مهمترین برنامه های این سلسله نشست ها خواهد بود.

 

وی از برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی در همه کتابخانه های استان خوزستان خبر داد و ابراز کرد: همایش راویان بالندگی به منظور تقدیر و تجلیل از شاعران حوزه انقلاب اسلامی برگزار می شود که زمان آن متعاقبا اعلام می شود.

 

حسین زاده با اشاره به اینکه پیشنهاد داده شد که این همایش در یادمان قیصر امین پور برگزار شود اما نحوه اجرا و محل آن را پس از بررسی جوانب مختلف تعیین می کنیم یاد آور شد: سعی بر این است که این همایش به صورت مجازی برگزار شود.

 

کد خبر 1025320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha