برگزاری نشست «زن کُرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» در سنندج

نشست «زن کُرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور معاون رییس جمهور در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست «زن کُرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» که به مناسبت دهه فجر در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی نیاز است زنان و دختران ما از استعدادهای خود استفاده کنند، افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یک سند اجرایی است و از شاخص‌های عدالت جنسیتی  که فرصت‌های برابر برای زنان و مردان را فراهم می‌کند، برخوردار است. 

 

وی یادآور شد: رویکرد دولت تدبیر و امید بر مبنای ایجاد  فرصت‌های برابر برای مردان و زنان استوار است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده تا زنان بتوانند در جامعه‌ای عادل و فضایی توام با رشد زندگی کنند.

 

ابتکار به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، بویژه در جامعه زنان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اطلس وضعیت زنان تهیه و آسیب‌ها شناسایی و مطالعه تکمیلی در این زمینه انجام شده است و این مطالعات به برنامه‌های عملیاتی تبدیل می‌شود.

 

وی در خصوص اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده کردستان نیز اظهار داشت: این گزارش امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارائه شد می‌تواند تحولات خوبی برای زنان و خانواده‌ها در برداشته باشد.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، سازمان‌های مردم نهاد را نقطه اتکا دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: دولت ‌سازمان های مردم نهاد را سرمایه خود می‌داند و  برای تقویت توان افزایی و  حضور موثر آنان در زمینه های مختلف تلاش کرده و به نقش آنان اعتقاد دارد.

 

ابتکار اظهار داشت: برای سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان ۲هزار و ۲۰۰ دوره آموزشی برگزار شده و استان کردستان نیز سال گذشته دوره‌هایی را گذارند و هم‌اکنون نیز این دوره‌ها بصورت مجازی ادامه دارد و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این دوره‌های تخصصی به صورت ‌ رایگان شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برای سازمان‌ها فرصت ارائه پروژه‌های اختصاصی هنوز وجود دارد، گفت: سازمان های مردم نهاد کردستان تا پایان ماه جاری فرصت دارند طرح‌های خود را در زمینه توان‌افزایی، گفت و گوی خانواده و تاب‌آوری ارائه دهند تا مورد حمایت معاونت زنان و خانواده قرار گیرد.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: در زمینه حمایت از فعالیت‌های هنری زنان اقدامات خوبی از جمله تولید سمفونی "شهرزاد" انجام شده که گستره جهانی داشت و این ظرفیت وجود دارد که کار مشابهی توسط هنرستان هنرهای زیبای سنندج انجام شود و در این زمینه هنرمندان استان می‌توانند طرح‌های خود را ارائه دهند. 

 

ابتکار همچنین از برگزاری جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز در استان‌های مختلف کشور برگزار خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای معرفی شخصیت متعالی این زنان و آشنایی جامعه با ایثار،از خود گذشتگی و تاب‌آوری آنان در برابر مشکلات برگزار می‌شود.

 

ابتکار همچنین به تمرکز ویژه معاونت زنان و خانواده  بر شخصیت حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و افزود: چند کار و برنامه در رابطه با شخصیت این بانو انجام شده که یکی مرور تاریخی از زندگی ایشان  است و همزمان با روز زن توسط رییس جمهوری رونمایی شد که بزودی برای استان ها ارسال شده و می‌توان آن را  برای نویسندگان و فیلمسازان مبنای مسابقه قرار دهیم.

 

معصومه ابتکار در پایان سخنان خود، شرایط فعلی کشور را یکی از سخت ترین شرایط کشور بعد از انقلاب دانست و دلایل این سختی را شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های خارجی، شرایط کرونایی و بخشی را هم ناشی از دروغ های دشمنان در راستای تضعیف روحیه مردم، عنوان کرد. 

 

در این نشست بانوان نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد، نویسنده، خبرنگار، هنرمند، کارآفرین به مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و دانش‌آموزان هنرستان هنرهای زیبای سنندج نیز به اجرای موسیقی پرداختند.

 

در پایان نشست زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی از تعدادی از بانوان کردستانی نیز تقدیر شد

کد خبر 1025338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha