​میزان صادرات غیرنفتی گیلان به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

دلق‌پوش حمایت از تولیدات صادرات محور را رویکرد اصلی سازمان صمت اعلام کرد و گفت: با وجود تمام مشکلات و موانع، میزان صادرات غیرنفتی گیلان در هشت ماهه امسال به ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

«فرهاد دلق‌پوش» با بیان اینکه به دلیل کارشکنی دشمن موانع و مشکلات زیادی در مسیر توسعه صادرات وجود دارد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: با تمام این احوالات میزان صادرات غیرنفتی گیلان در هشت ماهه امسال به 400 میلیون دلار رسید.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: این سازمان نگاه ویژه‌ای به تولیدات دانش‌بنیان و صادرات محور دارد و این بخش لاینفک سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تمام تولیدات در راستای تامین نیازهای مردم، کسبه و بازار بوده که در کنار آن رویکرد صادراتی را هم مدنظر قرار می‌دهیم.

 

دلق‌پوش از وجود 110 هزار واحد صنفی در کل استان گیلان شامل کسبه و بازاریان دارای پروانه صنفی خبر داد و اذعان کرد: در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی با سیاست‌های خوبی که در استان گیلان پیش گرفتیم به عنوان یکی از قطب‌های مهم تجارت داخلی و خارجی در کشور محسوب می‌شویم.

 

وی فعالیت شرکت‌های پخش، انبارها و شرکت‌های پشتیبانی در استان گیلان را در عرضه کالا و خدمات‌رسانی‌ به مردم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان گیلان با عمل خود نشان دادند که پیشران توسعه اقتصادی و توسعه صادرات به شمار می‌آیند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این سازمان نگاه ویژه‌ای به تولیدات دانش بنیان و صادرات محور دارد ابراز داشت: دفتر اتحادیه گمرکی اوراسیا کشور در گیلان راه‌اندازی شده است و این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه بسیار مهم استان است.

 

دلق‌پوش رشد و توسعه صادرات غیرنفتی در گیلان را هم مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه استان در این زمینه حرکت‌های جهشی داشته است یادآور شد: کشورمان با معاهده‌ای که با کشورهای عضو اوراسیا دارد می‌تواند گام‌های بسیار مهمی را در بخش تجارت بردارد. 

 

وی مجموع صادرات غیرنفتی گیلان به خارج از کشور را در سال 96  چیزی حدود 114 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این صادرات غیرنفتی گیلان با تدابیر، سیاست‌ها و همراهی‌های مسئولان گیلان در قالب کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در سال 98 به 579 میلیون دلار رسید.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حمایت‌ از بخش خصوصی و اعمال بسته‌های حمایتی دولت و استان را در جهت افزایش صادرات غیرنفتی متذکر شد و اذعان کرد:‌ برای سال 99 مبلغ صادرات گیلان را 600 میلیون دلار هدفگذاری کردیم که در هشت ماهه امسال حدود 400 میلیون دلار آن محقق شده است.

 

دلق‌پوش با بیان اینکه این مقدار صادرات غیرنفتی گیلان در هشت ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است افزود: تمام این‌ها در راستای حمایت از داشته‌های استان و تولیدات داخلی آن شکل گرفته است و می‌توانیم با ایجاد صنایع مرتبط و فرآوری گام‌های مؤثرتری را برداریم.

 

کد خبر 1025399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha