صادرات ۹۰۰ هزار دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری

مرادی با بیان اینکه تاکنون میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ۹۰۰ هزار دلار بوده است، گفت: تعداد واحدهای فناور پارک همدان ۲۰۵ مورد است که طبق افق سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۳۵۰ واحد فناور خواهد رسید.

«محمدحسن مرادی» تسهیل گری را به عنوان مهمترین نقش پارک علم و فناوری در تقویت و رشد اکو سیستم فناوری استان اعلام کرد و به خبرنگار شبستان در همدان گفت:  پارک علم و فناوری با هم افزایی و تجمیع ارکان اثر گذار در توسعه دانش و فناوری به تسهیل روابط و ارتباطات بین آنها می پردازد .

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان سطوح پذیرش و حمایت پارک از ایده ها را سه سطح پیش رشد، رشد و موسسات فناور دانست و بیان داشت: پارک علم و فناوری از مرحله پیش رشد همراه شرکت‌های دانش بنیان است و در مراحل بعدی تکامل و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نیز همواره تسهیل‌گرانه از این شرکت‌ها حمایت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه برندسازی و فروش خدمت یا محصول ارائه شده واحدهای فناور نیز توسط پارک‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: ایفای نقش خوب تسهیل‌گری توسط پارک‌های علم و فناوری نیازمند رابطه خوب با دانشگا‌ه‌ها، دانشجویان و کاربردی کردن طرح‌های ارائه شده است.

 

مرادی با بیان اینکه در مرحله رشد نمونه محدود از خدمت و یا محصول تولید می‌شود و تولید انبوه یک خدمت یا کالا و ارائه به بازار تقاضا در مؤسسه محقق می‌شود، ابراز داشت: به کارگیری نیرو، تولید، صادرات و درآمدزایی از محورهایی که در مؤسسات شکل گرفته است.

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان با تأکید بر لزوم توجه به تولید محصول و ارائه خدمات در این شرکت‌ها، بیان کرد: درگیر شدن دانشگاهیان متخصص، در فضای کسب و کار و تجارت در این مسیر لازمه پیشبرد کارها است و گروه دانشگاهی که بخواهد مقاله و پژوهش صرف ارائه دهد اثربخشی مورد نظر ما نیست.

 

وی گفت: توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ازجمله برنامه‌های اصلی ما است به طوری که در سال 1399 تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان برابر 45 مورد است که طبق برنامه برآنیم تا این تعداد در سال 1404 به 80 شرکت برسد.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۰ سرویس در بحث‌های مالی، آموزش، برندسازی، تجارت، فروش، ارتباط با دانشگاه و غیره به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود، اظهار کرد: نباید فکرمان تنها روی تولید محصول باشد و گستردگی و توسعه بازار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مرادی خاطرنشان کرد: تاکنون میزان صادرات کل شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری برابر ۹۰۰ هزار دلار بوده است و هم‌اکنون تعداد واحدهای فناور پارک همدان برابر ۲۰۵ مورد است که طبق افق سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۳۵۰ واحد فناور خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه باید از شرکت های قَدَر به عنوان به اصطلاح برادر بزرگتر در این مکان مستقر شوند، گفت: آنها شیوه و روش موفقیت در بازار را می‌دانند ومی‌توانند از واحدهای کوچک تر حمایت کنند.

کد خبر 1025419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha