نگاه  به محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی باید  ملی و بین‌المللی باشد

ملانوری گفت: با توجه به وسعت زیاد استان و واقع شدن در چهار کریدور اصلی حمل و نقل کشور و محل تردد بار و مسافران، نگاه به محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی باید ملی و بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» شامگاه (۲۰ بهمن) در آئین افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک - راور در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار کرد:  با توجه به وسعت زیاد استان و واقع شدن در چهار کریدور اصلی حمل و نقل کشور و محل تردد بار و مسافران، نگاه  به محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی باید ملی و بین‌المللی باشد و در این زمینه نباید جمعیت استان ملاک عمل قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت راه های استان نشان می دهد در این سالها اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز گرفتار مشکلات فراوانی در این حوزه هستیم.

 

وی با اشاره به نیروی انسانی مستعد، معادن، جاذبه‌های گردشگری، واحدهای صنعتی و محصولات کشاورزی استراتژیک، افزود: در مباحث اقتصادی یکی از زیرساخت اصلی توسعه حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی است که در خراسان جنوبی به لحاظ میانگین کشور بسیار پایین است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ملانوری به مشکلات حوزه حمل و نقل هوایی خراسان جنوبی اشاره کرد و در ادامه افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس را از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی بر تسریع در احداث خط آهن چابهار - زاهدان - بیرجند تأکید کرد و ادامه داد: بسیاری از جاده های استان کیفیت مطلوبی ندارد و نیازمند تامین اعتبار برای روکش آسفالت است.

 

وی خواستار احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در مسیر بیرجند - کرمان شد و بیان کرد:  محور شهداد - نهبندان به طول ۳۵ کیلومتر نیازمند بازسازی است و ناوگان راهداری استان نیز باید بازسازی و تقویت شود.

کد خبر 1025434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha