ضرورت افزایش تلاش متولیان و فعالان فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم

حجت‌الاسلام میرعالی گفت: تلاشی که از ناحیه دشمن برای ضربه زدن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی صورت می‌گیرد، خیلی سخت‌تر و پیچیده‌تر از گذشته شده است که در این راستا متولیان و فعالان فرهنگی باید تلاش خود را افزایش دهند.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که در تاریخ ایران با جنگ فرهنگی به پیروزی رسید، رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله پادشاهی را سرنگون کرد و مردم را از ظلم و ستم رهایی بخشید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان چمگلک شهرستان اندیمشک افزود: مبارزه بزرگ فرهنگی به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ آغاز شد و ۱۵ سال به طول انجامید تا در نهایت در سال ۱۳۵۷ نتیجه‌بخش باشد که ماه عسل آن هم سرنگونی رژیم پهلوی بود.

 

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی از فرهنگ شروع شده، ماهیت حفظ، تدوام و استمرار آن هم با کار فرهنگی است و دشمنان نظام و انقلاب نیز به خوبی پی برده‌اند که در جنگ نظامی نمی‌توانند کاری را پیش ببرند و برای همین به جنگ فرهنگی روی آورده‌اند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، سلاح و مهماتی وجود ندارد اما اثرات و تخریبات این جنگ بسیار پردامنه‌تر و وسیع‌تر از یک جنگ نظامی و سخت است که دشمن ما را در منازل خودمان مورد هدف قرار می‌دهد.

 

وی عنوان کرد: تلاشی که از ناحیه دشمن برای ضربه زدن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی صورت می‌گیرد، خیلی سخت‌تر و پیچیده‌تر از گذشته شده است که در این راستا متولیان و فعالان فرهنگی باید تلاش خود را افزایش دهند.

 

مدیر کانون منتظران ظهور چمگلک بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از مجموعه‌هایی محسوب می‌شوند که ماهیت فرهنگی، دینی و انقلابی دارند و لازم است در این جبهه بیش از دیگران همت داشته باشند و آتش به اختیار عمل کنند.

 

وی به تشریح برخی برنامه‌های کانون منتظران ظهور چمگلک در ایام‌الله دهه فجر پرداخت و ادامه داد: این کانون امسال هم طبق برنامه‌های هر ساله و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری برنامه‌هایی متنوع و مختلف برای آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف کرده که مورد استقبال خوبی از سوی شهروندان قرار گرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی با اشاره به اینکه امشب همزمان با شب ۲۲ بهمن با استفاده از تمام ظرفیت‌ها آئین نورافشانی برگزار و بانگ‌ ‌الله‌اکبر طنین‌انداز می‌شود یاد آور شد: برگزاری مسابقات قرآنی، مسابقه اذان، جام فوتبال، مسابقات مجازی و مسابقه آشپزی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کانون منتظران ظهور چمگلک در دهه فجر بودند.

 

کد خبر 1025468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha