۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر بافت فرسوده هزینه شد

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: امسال ۱۳ میلیارد ریال اعتبار، برای بهسازی معابر بافت فرسوده شیروان هزینه شد.

«محمود رضازاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح بازآفرینی شهری که شامل بهسازی معابر زمین های کشوری است سال گذشته با 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز و امسال به اتمام رسید.

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال، 11 هزار و 300 متر از زمین های کشوری این شهر که جزو بافت فرسوده بود بهسازی معابر شد.

 

رضازاده عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح بازآفرینی شهری سال گذشته با 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز و امسال به اتمام رسید.

 

رضازاده زیبا سازی معابر شهری را از مهم ترین هدف این طرح عنوان کرد و گفت: با اتمام این طرح 3 هزار و 104 نفر جمعیت شهری از خدمات آن برخوردار شدند.

 

وی تصریح کرد: تولید اشتغال، بهبود ظرفیت های اجتماعی، توسعه شاخص ها و رشد اقتصادی از خروجی های تحقق اصولی باز آفرینی شهری است.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اتمام پروژه بازآفرینی شهری به عنوان یک هدف اصلی دنبال می شود و تلاش خواهد شد افق های تازه تری در این زمینه تعریف شود تا به این ترتیب جریان تلاش برای بهبود وضعیت معابر پیاده روی شهر که در وضعیت  مناسب تر از قبل قرار گرفته است ادامه یابد.

 

رضازاده ادامه داد: درصد مردم این شهر خراسان شمالی، معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی در حدود ۸۳ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

 

۱۱ هکتار از بافت تاریخی شهر موسوم به منطقه «ارگ نادری»  نیز در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

 

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.                                           

کد خبر 1025501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha