اولین مجمع هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت ۲۰ اسفند تشکیل می شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۲۰ اسفندماه جاری همزمان با عید مبعث مجمع اول هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت برگزار می شود و کسانی که تمایل دارند می توانند در سامانه ستان ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمید شیخ اسدی، سه شنبه(21 بهمن) در نشست خبری؛ اداره کل امور اقتصادی و دارایی را از مهمترین دستگاه های مؤثر در سطح استان و ملی دانست که وظیفه تنظیم و اجرای سیاست های مالی را بر عهده دارد.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان جذب و هدایت و راهبری سرمایه گذاری در استان، نظارت بر نحوه هزینه کرد اعتبارات جاری و ...نظارت بر سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به شکایات مالی و... را از دیگر وظایف این اداره کل برشمرد.

 

 

وی تولید ناخالص داخلی استان در سال گذشته با لحاظ کردن سهم نفت 102 هزار میلیارد تومان و سهم ارزش افزوده در کشاورزی، صنعت و خدمات را به ترتیب 18 درصد، 39 درصد و 43 درصد و نرخ تورم در 12 ماه منتهی به دی ماه 98 را تقریباً یکسان با کشور اعلام کرد.

 

 

شیخ اسدی ادامه داد: یکی از وظایف استانی، تشکیل جلسات مرکز خدمات سرمایه گذاری در جهت رفع موانع تولید است که از سال 93 منظم و مستمر تشکیل شد.

 

 

وی از برگزاری مزایده 16 پهنه معدنی از مجموع 206 پهنه خبر داد و در ادامه توضیحاتی راجع به پنجره واحد سرمایه گذاری داد که در حال حاضر تعطیل شده و پنجره واحد الکترونیکی تحت عنوان «سامانه صدور مجوزهای ماهان» دنبال می شود.

 

 

شیخ اسدی با بیان اینکه 20 درصد کار برای پنجره واحد الکترونیکی، وجود زیرساخت ها است که تقریباً در استان فراهم شده و 80 درصد همکاری مدیران است که باید به میدان بیایند؛ درباره بهبود فضای کسب و کار استان، راه اندازی درگاه های ملی، مجوزها و... اطلس سرمایه گذاری استان و... هم مطالبی بیان کرد.

 

 

وی در ادامه در خصوص سهام عدالت بیان کرد: 74درصد مشمولینی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند در سجام ثبت نام و کُد بورسی دریافت کردند؛ گفت: کل مشمولین سهام عدالت در استان یک میلیون و 930 هزار نفر هستند که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم و 530 هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: نتیجه دریافت کد بورسی این است در 20 اسفندماه جاری همزمان با عید مبعث مجمع اول هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت برگزار می شود و کسانی که تمایل دارند می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

 

 

وی با بیان اینکه این شرکت در استان جزو چند شرکت اول بزرگ کشوری و بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه آن است؛ اظهار کرد: بر اساس مجوز قانونی 30 درصد آن می تواند از بورس خارج و در پروژه های عمرانی برای مردم سرمایه گذاری شود و این فرصتی برای شرکت های خصوصی است.

 

 

شیخ اسدی با ابراز امیدواری بر اینکه ارزش افزوده و سود حاصله که بر اساس مأموریت سهام عدالت ایجاد درآمد مطمئن و مستمر به خانواده های ذی حق است به این خانواده ها برسد؛ افزود: 49 میلیون نفر کل مشمولین کشور هستند که 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

 

 

وی درباره سهام عدالت فوت شدگان بعد از سال ۸۴ هم آمار آنان را حدود 3 میلیون نفر فوت دانست و با بیان اینکه سهام عدالت این افراد نیز باید تعیین تکلیف شود؛ گفت: کار با هماهنگی قوه قضائیه و ثبت احوال در حال پیگیری است که در صورت قطعی شدن یک نفر به نمایندگی از ورثه اطلاعات متوفی را در سامانه شرکت بارگزاری و سهام عدالت خودبخود به وراث منتقل می شود.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در خصوص جاماندگان سهام عدالت هم اظهار کرد: طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس تنظیم و تقدیم هیئت رییسه شده و باید بحث های کارشناسی صورت بگیرد و در مجلس و شورای نکهبان مصوب شود که احتمالاً به سال 1400 موکول می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1025512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha