۱۳ پروژه آبرسانی روستایی شهرستان سنندج در دست اجراست

مدیر امور آبفای سنندج گفت: در حال حاضر ۱۳ پروژه آبرسانی در روستاهای این شهرستان در دست اجرا است.

مازیار سهراب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان گفت: این پروژه­‌ها شامل آبرسانی به روستاهای صیدان، تازه ­آباد، عیسی ­آباد، فطره ­زمین، جنت بو، گزان­ علیا، کرجو، دره­ کوله، گزردره، زونج، حسین آباد، قلیان، مجتمع­‌های نگل - برقرو و برازان – صلوات­ آباد است که تعدادی از این پروژه­ ها توسط مشارکت مردمی و نظارت این امور انجام می‌ گیرد.

 

 

سهراب نژاد با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در اجرای پروژه­ه ای آبرسانی روستایی توسط اهالی روستاها اقدامی در جهت سهولت و تسریع در انجام کارها می­ باشد، افزود: در انجام این امر، امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج کارهای تهیه وسایل و تجهیزات و نظارت را جهت تأمین آب روستاها برعهده دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاهای ذکر شده جزو روستاهای غیرتحت پوشش سنندج هستند که در صورت اتمام به تعداد روستاهای تحت پوشش این امور افزوده می‌­شوند.

 

وی یکی از اولویت­ های کاری این امور را تأمین آب سالم و بهداشتی برای مردم سنندج به خصوص قشر زحمتکش روستایی عنوان کرد و گفت: شهرستان سنندج دارای 199 روستا با جمعیت 72 هزار نفر می­ باشد که از این تعداد روستا 86 روستا با 47 هزار و 392 نفر و 13 هزار و 461 خانوار از خدمات این امور برخوردارند.

 

وی به تعداد تأمین کننده­ های آب در روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 155 دهنه چشمه، 57 حلقه چاه و یک رشته قنات در روستاهای شهرستان سنندج وجود دارد.

 

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون 112 مخزن ذخیره با حجم 12 هزار و 692 متر مکعب در روستاهای تحت پوشش این امور موجود است.

کد خبر 1025523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha