انقلاب اسلامی شخصیت زن را احیا کرد

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نگاه دوران طاغوت به زن نگاه ابزاری بود گفت: انقلاب اسلامی شخصیت زن را احیا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که امروز(سه شنبه21بهمن) در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال برگزاری است به بحث انقلاب اسلامی تا انقلاب موعود پرداخت و گفت:این حوزه بسیار گسترده است و من به مساله بانوان از انقلاب اسلامی تا انقلاب موعود می پردازم.

 

امام جمعه تهران با اشاره به وضعیت بانوان قبل از پیروزی انقلاب و نگاه طاوتیان در رابطه با بانوان گفت: این نگاه دقیقا همان نگاه غرب است.نگاه ابزاری به زنان و زنان را تنها ابزاری در ارضای غریزه قرار دادن که همان نگاه طاغوتیان دیروز و غرب امروز است.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: در روایات علائمی برای آخرالزمان مطرح شده است وعلامه مجلسی 200 علامت برای آخر الزمان بیان کرده است که قابل توجه است که حدود 14 ویژگی در این روایت مربوط به بانوان است که در آخر الزمان وضعیت بانوان چگونه می شود.

 

امام جمعه تهران، زن سالاری افراطی، دوری از ازدواج و کمک به فساد را برخی از این علائم برشمرد و گفت:  این مسا ئل امروز در جهان غرب اجرا می شود و در دوران طاغوت هم همین گونه بود.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به احیا شخصیت بانوان توسط انقلاب اسلامی گفت: انقلاب بانوان را به همان سمت و سویی کشاند که پیامبر اکرم (ص) در پی رساندن به آن قله بود. زن شخصیت خود را یافت و در انقلاب بزرگ اسلامی هم تاثیر کلان گذاشت.

 

امام جمعه تهران تاکید کرد: اگر بانوان در صحنه حاضر نمی شدند و مردان و فرزندان خود را تشویق به حضور در راهپیمایی نمیکردند انقلاب رقم نمی خورد.

 

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: در دفاع مقدس هم هیمنه و عظمتی که بانوان آفریدند را دیدیم.در جبهه و پشت جبهه و حتی در اسارت،زنان ما شخصیت والای زن را از نگاه انقلاب اسلامی نشان دادند.

 

وی افزود: در عرصه علمی هم چه دانشگاه و چه در حوزه بانوان خوش درخشیدند  همچنانکه در روایت داریم که در انقلاب موعود و در عصر امام زمان(عج) 50 زن در شمار خواص حضرت مهدی(عج) هستند.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در انقلاب موعود نه تنها زنان منزوی نیستنتد بلکه مسولیت های کلیدی به آنها واگار خواهد شد.

 

وی افزود: انتظاری کهاز  حوزه خواهران می رود این است که انتظار را تفسیر می کند، انتظا شعار نیست ، انتظار عمل است.کسی که منتظر مهمان هست برای مهمان تدارک میبیند و فقط منتظر نمی نشیند. منتظر ولی عصر هم طوری زندگی می کند که اگر امام زمان را دعوت کرد به منزلش، ایشان وارد شود.

کد خبر 1025587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha