سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین شد

مشاور امور بانوان فرماندار شیروان از پایان تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

«سیده زینب جهان مطاع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در این سند ضمن اعلام آمار بانوان شهرستان به ارائه ظرفیت آن ها و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها پرداخته شده است.

 

مشاور امور بانوان فرماندار شیروان بیان کرد: همچنین در این سند به وضعیت موجود بانوان در مقایسه با کشور و استان، اولویت بندی زنان و مسائل خانواده و مشکلات، ظرفیت ها و پتانسیل ها پرداخته شده است.

 

جهان مطاع با بیان اینکه از کل جمعیت 146 هزار و 14 نفری این شهرستان، 51 درصد معادل 72 هزار و 482 نفر از تعداد جمعیت این شهرستان بانوان هستند، تصریح کرد: مهم ترین مشکلات این قشر در شهرستان، اشتغال و آسیب های اجتماعی است که تحلیل و بررسی شده و راهکارهایی از جمله معرفی زنان توانمند، ارائه طرح پژوهش برای توانمندی های و اشتغال آنان و غیره صورت گرفته و همچنین پیگیر موضوعات با شناسایی محرومان این قشر و مشکلات اصلی زنان بی سرپرست، بدسرپرست، متارکه و راهکار برای حل مشکلات هستیم.

 

وی با بيان اينكه يكي از اطلاعات اين سند، اعلام ميزان بیکاری زنان دارای تحصيلات عالی است، خاطرنشان کرد: در اين سند نيز به افزايش سن ازدواج دختران و كاهش ميزان ازدواج پرداخته شده كه ضرورت پژوهش و بررسی های بسیاری در اين مورد را آشكار می ‌سازد.

 

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در روزهای آینده اولین سالن ورزشی مخصوص بانوان استان با حضور مسئولان استانی در شیروان به بهره برداری می رسد.

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1025593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha