ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای نجات خلیج گرگان در بودجه

حق شناس گفت: در اصلاحیه بودجه انتظار داریم قبل از آنکه خلیج گرگان به دریاچه ارومیه تبدیل شود اعتبارات لازم برای علاج بخشی و نجات این خلیج اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (سه شنبه 21 بهمن) در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار کرد:حلقه مفقوده توسعه استان گلستان بخش تجارت است و اگر بخش تجارت شکل بگیرد گلستان جزو استان هایی است که مواد اولیه تجارت را دارد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: فلسه ما برای پیوستن به کشور های اوراسیا صادرات کالاهای بخش کشاورزی است، از مجموعه کالاهایی که به کشورهای اوراسیا ارسال می شود در 15 قلم رتبه نخست تولید را داریم.

 

وی به منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: نیاز اساسی است که طرح منطقه آزاد اینچه برون شکل بگیرد و قطعا این اتفاق می تواند تحول بزرگی را در استان ایجاد کند.

 

استاندار گلستان متذکر شد: در کل سواحل خزر واردات چوب ممنوع است و در استان گلستان این شرایط به دلیل دوری از جنگل فراهم است که بتوانند بندر چوب ایجاد شود و از طریق این بندر همچنین نسبت به تامین نهاده های دامی خود اقدام کنیم.

 

حق شناس به احیای خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: در دولت موفق نشدیم که برای احیای خلیج گرگان ردیف اعتباری دریافت کنیم و در اصلاحیه بودجه انتظار داریم قبل از آنکه خلیج گرگان به دریاچه ارومیه تبدیل شود اعتبارات لازم برای علاج بخشی و نجات این خلیج اختصاص یابد.

 

وی در پایان خواستار حمایت وزیر اقتصاد برای تامین نقدینگی مجتمع پرورش میگو و ارائه تسهیلات برای اجرای مجتمع پتروشیمی گلستان شد.

 

کد خبر 1025611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha