آغاز واکسیناسیون کرونا در کرمان/ فاز نخست ۲۳۰ نفر را پوشش می دهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه تعدادی واکسن امروز به استان رسیده و توزیع وزارتخانه ای بوده است؛ گفت: واکسن های رسیده مخصوص حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان و در مجموع ۲۳۰ عدد واکسن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، بعد از ظهر سه شنبه(۲۱ بهمن) در خصوص آغاز واکسیناسیون کرونا در استان در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: به لطف خداوند بزرگ امروز اولین روزی است که واکسیناسیون را در استان و شهر کرمان شروع می کنیم.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه تعدادی واکسن امروز به استان رسیده و توزیع وزارتخانه ای بوده است؛ اظهار کرد: واکسن های رسیده مخصوص حوزه تحت پوشش دانشگاه  علوم پزشکی کرمان و در مجموع 230 عدد واکسن است که طی دو مرحله به فاصله سه هفته به ۲۳۰ نفر تزریق می شود.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه واکسن مرحله به مرحله به استان ارسال شود؛ ادامه داد: شب گذشته همکاران من واکسن را در تهران تحویل گرفتند و با رعایت زنجیره سرد به استان منتقل شده است و اولویت این مرحله با کادر بهداشت و درمان است و در این گروه نیز اولویت با پرسنلی است که بیشتر با بیماران کرونایی در ارتباط هستند که شامل همکاران بخش «آی سی یو کرونا» اعم از پزشک و پرستار و کمک بهیار و خدمات می شود.

 

 


دکتر رشیدی نژاد با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا روزانه انجام می شود و طبق دستورالعمل وزارتخانه در چهار فاز است؛ تصریح کرد: فاز اول مخصوص کادر بهداشت و درمان و افراد در معرض خطر، سالمندان و افرادی است که دارای بیماری های زمینه ای مشخص هستند.

 

 

وی با افزودن این مطلب که فاز اول دو تا سه ماه است که امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد تا فاز بعدی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شود؛ تصریح کرد: فاز دوم برای کسانی است که در این دسته{فاز اول} قرار نمی گیرند و فاز سوم هم افراد بین 18 تا 65 سال واکسینه می شوند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در طول یک سال به حدود 60 تا 70 درصد افراد جامعه واکسن تزریق می شود؛ گفت: همانگونه که قبلاً هم خدمت مردم عزیز و مسئولین عرض کردیم، فرآیند تهیه واکسن از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با آگاهی و تأیید کامل از طریق مراجع ذیصلاح کشوری صورت گرفته و از نظر ما مورد تایید است.

 

 

وی ادامه داد: خوشبختانه برخی از متخصصان عفونی ما که در اولویت هستند و خود اشراف کامل به همه مسائل دارند اعلام آمادگی برای تزریق واکسن کرده اند و در همه جای دنیا این کار صورت می گیرد و خدا را شکر کشور آغاز واکسیناسیون در کشور ما هم اتفاق افتاد و واکسنی که امروز تزریق آن را شروع می کنیم، «اسپونتیک V» تولید روسیه است و افرادی که کرونا گرفتند در مرحله بعدی هستند و در اولویت ما نیستند.

 

 

دکتر رشیدی بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و با بیان اینکه تعداد واکسن به آن اندازه نیست که همه یکجا واکسینه شوند لذا همه باید تا ریشه کن شدن ویروس این پروتکل ها را رعایت کنند.
 

 

کد خبر 1025689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha