وجود دفتر پایگاه استنادی جهان اسلام در شیراز در رشد فعالیت های علمی و پژوهشی موثر است

غلامی گفت: وجود مرکز علم‌ سنجی در شیراز و دفتر پایگاه استنادی جهان اسلام فرصت مناسبی برای رشد فعالیت های علمی و پژوهشی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «منصور غلامی»، امروز (سه شنبه 21 بهمن) در آئین رونمایی از سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) به میزبانی پایگاه استنادی جهان اسلام در شیراز در دهه مبارک فجر گفت: این سامانه فرصت مطلوبی برای شناسنامه ‌دار کردن فعالیت‌های پژوهشی، فناوری، نوآوری و آثار هنری ایجاد می کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: وجود مرکز علم‌ سنجی در شیراز و دفتر پایگاه استنادی جهان اسلام فرصت مناسبی برای رشد فعالیت های علمی و پژوهشی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: یکپارچه شدن مدیریت منابع علمی در کشورف موجب حفظ و نگهداری از دستاوردهای علمی و آثار مادی و معنوی دانشمندان می شود و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی مورد افتخاری داشته ایم که ما را در عرصه های علمی جهان مطرح می کند.

«محمدجواد دهقانی» نیز در این آئین گفت: برخورداری از شناسه دیجیتال اشیا در واقع به معنای دارا بودن یک کد منحصر به فرد برای هر شخص برای مقالات، نشریات، همایش‌ها، پایان‌نامه‌ها و ... است.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افزود: این اقدام در حوزه علم و پژوهش 20 سال گذشته بی نظیر است و به نوعی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز به شمار می رود.

وی تصریح کرد: سالانه 65 هزار مقاله در کشور منتشر می شود که میزان هزینه مورد نیاز برای اخذ کد شناساگر با احتساب سه دلار برای هر مقاله بیش از ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود اما با رونمایی این سامانه در هزینه ارزی صرفه‌جویی خواهیم کرد.

کد خبر 1025694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha