افزایش اعتبارات راه‌های خراسان جنوبی به ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰

اسلامی گفت: سال ۱۴۰۰ اختصاص اعتبارات بودجه و اعتبار مکمل ماده ۵۶ در استان خراسان جنوبی بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد اسلامی» امروز (۲۱ بهمن) در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در منطقه مرزی ماهیرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اخذ مصوبه مربوطه  و ایجاد شرایط لازم از ۱۲۰ کیلومتر محور ماهیرود - سربیشه تا پایان سال هیچ قطعه‌ای بدون پیمانکار نخواهد ماند.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محور سربیشه - ماهیرود یک راه روستایی فرعی بود که با توجه به افزایش بار ترافیکی بایستی ظرفیت این محور مواصلاتی را گسترش می‌دادیم.

 

وی افزود: اکنون تمامی پروژه‌های راه خراسان جنوبی فعال هستند و رسیدن پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری فرایندی زمانبر و هزینه بر است.

 

اسلامی با بیان اینکه تکمیل پروژه های محور شرق و غرب و محور ترانزیتی از مرز ماهیرود به فراه افغانستان در اولویت قرار دارد چون در اقتصاد کشور و استان خراسان جنوبی موثر است، گفت: در همین راستا شب گذشته ۹۰ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره برداری رسید.

 

وزیر راه و شهرسازی از آغاز تامین مالی پروژه اتصال راه آهن شرق به شبکه ریلی کشور از طریق بازار سرمایه و با مشارکت مردم در بورس خبر داد و بیان کرد: در ادامه راه آهن از زاهدان - زابل - نهبندان - بیرجند - قاینات تا اتصال به شبکه ریلی کشور در گناباد – یونسی را در دستور کار قرار دارد.

 

وی در پایان با بیان اینکه اعتبارات خراسان جنوبی در سال ۹۷ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است و تاکنون روند صعودی داشته است، عنوان کرد:  اعتبارات بودجه و اعتبار مکمل ماده ۵۶ در استان خراسان جنوبی سال آینده به بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

کد خبر 1025717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha