با پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی بیشتر شد

ماموستا قادری، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی بیش از پیش شد که باعث شد برادری و اتحاد بین مسلمانان به ویژه شیعیان و اهل تسنن رواج یابد.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ۴۲ سال پیش ملت  ایران از اقوام و مذاهب مختلف در چهارگوشه ایران و در این مملکت ۸۰ میلیونی با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به میدان آمدند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: استقلال کشور، امنیت، رشدعلمی، خدمات رسانی در حوزه صنعت آب، برق و گاز و توفیقات نیروهای مسلح در بسیاری از امور از برکات انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه اهل سنت پاوه افزود: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در میدان فلسطین پاوه راه‌پیمایی انجام و به دلیل نبود وسایل صوتی و تصویری آن‌چنان از تهران خبر نداشتیم؛ در روستا هم که ما زندگی می‌کردیم، تلویزیون وجود نداشت و تنها در پاوه تلویزیون بود و ما باید تا غروب صبر می‌کردیم و آن‌وقت اخبار را می‌گرفتیم و از اوضاع سایر شهرها مطلع می‌شدیم.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: مردم در میدان دره باسام (فلسطین فعلی)  تجمع کردند؛ کمپرسی مرحوم کاک صدیق تیموری در آنجا بود. بنده به همراه یک نفر دیگر به بالای آن رفتیم و برای جمعیت شریفی که در میدان حاضر بودند سخنرانی کردیم و به ژاندارمری و شهربانی در خصوص رعایت احوال مردمی که تجمع کرده بودند، هشدار دادیم و از آنان خواستیم تسلیم شده و سلاح‌هایشان را تحویل دهند اما حرف ما را گوش ندادند، روز بعد، جبهۀ بزرگی تشکیل شد و اول شهربانی به دست مردم افتاد و یک شهید را تقدیم کردیم و سپس نیروهای ژاندارمری بدون شلیک حتی یک گلوله خود را تسلیم کردند.

 

وی اظهار کرد: به کسانی که در طول این ۴۲ سال همواره و صادقانه ایستاده‌اند، آفرین می‌گویم و برای شهیدانمان درود می‌فرستم و از ایثارگران تشکر می‌کنم و برای دوستانم که در کنارمان بودند و اکنون به فیض شهادت نائل شده‌اند از خداوند طلب مغفرت دارم و برای آنان که مصلحت دانسته‌اند در کنار زندگی کنند، آرزوی توفیق دارم. 

 

امام جمعه پاوه در پایان گفت:۴۲ سال پیش در چنین ماه و ایامی حادثه‌ای مهم در مملکت ما رخ داد و هرساله ما در ۲۲ بهمن به یاد آن روز راهپیمایی می‌کنیم اما امسال به خاطر بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌پیمایی نداریم.  

 

 

کد خبر 1025725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha