اشعار شاعران  نشان دهنده ذهن های خلاق مردم این دیار است

پیرسبزی گفت: اشعار شاعران ما میراث هزاران اثر ارزشمند از سوی شاعران در شروه خوانی ها، یاریارها و سایر موضوعات مختلف در سطح استان و ملی در حال شکل گیری بوده و نشان دهنده ذهن های خلاق مردم این دیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه جشنواره منطقه ای شعر «مارون» امروز (۲۱ بهمن) با حضور شاعران استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به میزبانی شهرستان لنده برگزار شد.

 

«محمد علی پیرسبزی» در این آئین با گرامی داشت دهه مبارک فجر و شهدای انقلاب اسلامی گفت: امروز میزبان شاعرانی از استان های مختلف کشور هستیم که جا دارد از تخیل زیبا و وصف ناشدنی شاعران بهره لازم را ببریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شعر مرکبی از زیبا ترین مضامین اندیشه، هنر و زیبایی است که وقتی این واژه ها با هم دراوریخته می شوند و متبلور وار به دل می نشینند که در کنار سخندانی و سخنرانی یک شاعر به دل مخاطیبن بنشیند.

 

وی تصریح کرد:گاهی شعر به عنوان سحر و جادو است که مسکون می کند و شعر پرمغز می تواند باعث پویایی و نشاز در جامعه و اذهان شود.

پیرسبزی گفت: گروه های بسیاری از مهندسین در هنر سینما و بازیگری و موسیقی و سایر حوزه ها باید در هفت قالب جمع شوند تا یک پیام را در قالب فیلم به نمایش بگذارند ولی گاهی یک بیت شعر که داشته و میراث چندین اندیشمند است می تواند تحولی اساسی ایجاد کند که ماندگار می ماند بدون اینکه هزینه ای شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سرودن یک بیت شاعر می تواند باعث تحول در یک جامعه شود و استان ما چندین دهه است که شاهد برگزاری جشنواره های مختلف شعر هستیم که برپایه شاعران برجسته شکل گرفته است.

 

وی در ادامه گفت: اشعار شاعران ما میراث هزاران اثر ارزشمند از سوی شاعران در شروه خوانی ها و یاریارها و سایر موضوعات مختلف در سطح استان و ملی در حال شکل گیری است که نشان ذهن های خلاق مردم این دیار است.

 

پیرسبزی خاطر نشان کرد: وقتی لحظه ای خودمان را در اختیار شعر قرار دهیم می بینیم که دل و جان انسان به خدمت شعر گرفته می شود که بازتاب آن را در خلق آثار مختلف می توانیم ببینیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:چقدر یک نمایشنامه و عوامل سینما باید جمع شوند تا یک اثر خلاقانه را به تصویر بکشد ولی یک بیت شاعر می تواند بیان کننده خیلی از این مضامین باشد.

 

پیرسبزی گفت:تلاش کردیم به صورت عادلانه بتوانیم در برگزاری جشنواره های شعر در شهرستان ها بتوانیم زمینه مشارکت و حضور شاعران برجسته استانی و ملی را در یک جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی کنیم.

 

وی گفت: از ابتدای کرونا تا کنون بیش از بیست جشنواره ملی در بستر فضای مجازی استان برگزار کردیم که تلاش کردیم بخش های خصوصی را در این زمینه با مشارکت حداکثری هدایت و نظارت کنیم و شناخت و معرفت نسبت به این مجموعه ها نیز از مهم ترین کارهای است که در برنامه کاری ما بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هنرمندان و شاعرانی باید تشکر کرد که با حضور تخصصی خویش در حوزه ها و ماموریت های محوله بتوانند نسبت به اجرای جشنواره ها و برنامه های فرهنگی مفید و اثرگذار باشیم.

 

پیرسبزی گفت: باید دستگیر ادارات فرهنگی به خصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی با استفاده از فرصت کرونا و توجه به زیرساخت های مجازی باید توجه جدی شویم.

 

وی گفت: اگر ما فکر می کنیم که اهل فرهنگ هستیم باید به خودی خود در قبال مسائل حوزه فضای مجازی خود را موظف و مسئول بدانیم و در این زمینه کوتاهی نکنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: این جشنواره اولین جشنواره منطقه ای است که به میزبانی شهرستان لنده در حال برگزاری است که امیدواریم کمبودات و کاستی های این جشنواره را برما ببخشید و امیدآن داریم در جشنواره های آینده بهترین را جبران کنیم.

 

در این جشنواره شاعران و برگزیدگان با حضور در پشت تریبون به قرات اشعار خود پرداختند.

کد خبر 1025728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha