سالانه ۳۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از گیلان صادر می شود

الماسی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ میلیون دلار محصول کشاورزی از گمرکات استان گیلان به خارج از کشور صادر می شود، گفت: بیش از ۵۵ درصد صادرات از استان گیلان، محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«مسعود الماسی» امروز(سه شنبه، ۲۱ بهمن) در جریان بازدید از طرح های کشاورزی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به محصولات فاقد ملاحظات و مقررات بهداشتی مجوز صادرات ارائه نمی شود.

 

ریس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان دارای ۳۱۵ هزار و ۷۷۰ هکتار اراضی زراعی است، افزود: این استان همچنین ۱۰۹ هزار و ۵۴۰ هکتار اراضی باغی دارد.

 

وی به فعال بودن قرنطینه نباتی در بندر آستارا و بندر انزلی اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۵ درصد صادرات از استان گیلان، محصولات کشاورزی است.

 

الماسی خاطرنشان کرد: سالانه ۳۰۰ میلیون دلار محصول کشاورزی از گمرکات استان گیلان به خارج از کشور صادر می شود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری ۸۷ طرح تولیدی و عمرانی در این استان به بهره برداری رسید، افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها؛ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

 

وی با بیان اینکه ۳۲ طرح در حوزه تولیدی و ۵۵ طرح در بخش عمرانی بود، تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح های تولیدی و عمرانی برای ۵۱۱ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شد.

 

الماسی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح های عمرانی شاهد تقویت زیرساخت های آبرسانی به اراضی زراعی و باغی استان گیلان هستیم.

 

رییس سازمان جهاد کشاوزی گیلان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی به میزان ۲ میلیون تن، از صنایع تبدیلی و بسته بندی برخوردار است و باعث ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان می شود.
 

کد خبر 1025764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha