استان سمنان با ۳ گردان درعملیات والفجر۸شرکت داشتند

سرهنگ سلامی عملیات والفجر ۸ را یکی از پیروزی‌های بزرگ ملت ایران دانست وگفت: استان سمنان با ۳ گردان از شهرستان شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در این عملیات شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» در مراسم نهضت خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سالروز عملیات والفجر ۸ و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه استان گفت: دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ ملت ایران در مقابل نظام سلطه و توطئه‌های دشمنان بود.

 

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان عمر ۴۲ساله انقلاب اسلامی ایران را یادآور ۴۲ سال  پایداری، ایستادگی و مقاومت ملت ایران دانست وافزود: مردم کشورمان هوشمندانه و با بصیرت پشت سر امام (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حرکت کردند.

 

وی دفاع مقدس را از مصداق بزرگ ایستادگی، مجاهدت و  وحدت ملت ایران عنوان کردوافزود: هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان با مال و جان خود در راه خدا جهاد کردند.

 

سلامی با اشاره به اینکه رزمندگان استان سمنان در ما‌ه های دی و بهمن در ۶ عملیات بزرگ حضور داشتنداظهارداشت: عملیات کربلای ۶، عملیات کربلای ۴ و ۵با ۲۶۰ شهید، عملیات بیت المقدس با ۴۵ شهید، والفجر مقدماتی با ۶۰ شهید و عملیات والفجر هشت با ۱۹۶شهید برگ زرینی را  در تاریخ دفاع مقدس استان رقم زدند.

 

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تأکید براینکه این روزها باید در تاریخ ایرن و انقلاب زنده بماند ادامه داد: وظیفه داریم دستاوردها و ارزش های دوران دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال دهیم.

 

وی در خصوص نقش رزمندگان استان سمنان در عملیات والفجر ۸​ بیان داشت: رزمندگان استان یک شب قبل از عملیات اصلی، جزایر بوارین و ام الرصاص را به تصرف خود در آوردند تا توجه دشمن به این منطقه جلب شود و رزمندگان در منطقه فاو بتوانند راحت تر مواضع  دشمن را تصرف کنند.

 

سلامی خاطرنشان کرد:احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه (س) بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر ۸یکی از شاهکارهای گردان‌های رزمی و مهندسی و جهادگران استان سمنان بود که توانست در جزیره مجنون کار رزمندگان را آسان کند.

 

به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز عملیات والفجر۸ با ابتکار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان نهضت خاطره‌گویی جمعی از رزمندگان عملیات والفجر۸ در دیدار  آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه استان سمنان برگزار شد.

 

در این دیدار ۶ تن از رزمندگان عملیات والفجر ۸ خاطراتی از آن دوران باشکوه بیان کردند.

کد خبر 1025794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha