کلنگ ساخت کتابخانه عمومی شهر مادرسلیمان بر زمین خورد

آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر مادر سلیمان با حضور معاون استاندار فارس و معاون بانک پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، در آخرین پروژه عمرانی کتابخانه های عمومی فارس در دهه فجر، آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه مادرسلیمان شهرستان پاسارگاد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، معاون مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، فرماندار و امام جمعه پاسارگاد و جمعی از مسئولان و خیرین این شهرستان برگزار شد.

«اسماعیل دوستی»، در آیین کلنگ زنی کتابخانه شهر مادرسلیمان گفت:  بانک پاسارگاد در مسئولیت های اجتماعی پیشتاز است و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک مردم مدار و انسان محورند و بانک پاسارگاد در مسئولیت های اجتماعی در امر کمک به بهداشت و درمان، مدرسه و کتابخانه سازی پیشگام است و تا کنون ۱۷ کتابخانه و ۲۵ مدرسه توسط این مجموعه ساخته شده و ۱۳ مدرسه هم برای سال آینده در دست ساخت دارد.

معاون بانک پاسارگاد از جذب پیمانکار این پروژه خبر داد و افزود:  اعتبار ساخت این کتابخانه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و اعتبار تخصیص خورده‌  است که با هماهنگی پیمانکار مقرر شده که ساخت کتابخانه در 6 ماه تکمیل و برای تجهیز به کتابخانه ها تحویل داده شود.

وی اضافه کرد:  مسئولان بخش خصوصی و دولتی باید خادم مردم باشند و بانک پاسارگاد امروز این افتخار را دارد که در دهه مبارک فجر در کنار بخش دولتی برای مردم فارس تلاش می کند.

«سید احمد احمدی زاده» نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه محور همه برنامه ها در جمهوری اسلامی ایرام، مردم هستند، گفت: همان گونه که امام(ره) هم فرمودند مردم در این نظام نقش زیادی دارند و نظام جمهوری اسلامی در 40 ساله نشان داده که چه خدماتی  را برای مردم انجام داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: امروز در پاسارگاد ۳۰پروژه به بهره برداری می رسد که کلنگ زنی کتابخانه از مهم ترین پروژه هاست.

وی اضافه کرد: از دهه فجر سال گذشته تا امسال در فارس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح شده که در شرایط بحران اقتصادی و بیماری کرونا حائز اهمیت است.

احمدی زاده تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که خدمات نظام و دولت را اعلام کنیم تا امید در جامعه ایجاد شود زیرا ناامیدی در جامعه باعث افسردگی است و نتیجه آن آسیب های اجتماعی خواهد بود‌.

معاون استاندار فارس گفت: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه بسیار مهمی در شهر تاریخی مادرسلیمان هستیم که دشمنان تلاش می کنند با استفاده از آن بین هویت دینی و هویتی ملی ما فاصله ایجاد کند.

احمدی زاده افزود: ایجاد کتابخانه قدم های ماندگاری است که برکت خواهد داشت.

«روح الله منوچهری» نیز گفت: ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه از مصوبه های انجمن استان است و تا کنون پیگیری های بسیاری برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان انجام شده که خوشبختانه در شهر مادر سلیمان با همکاری بانک پاسارگاد کتابخانه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومي استان فارس ادامه داد: در ایام دهه مبارک فجر امسال، علاوه بر کلنگ زنی کتابخانه شهر پاسارگاد، 2 شهر از شهرهای فاقد کتابخانه استان، صاحب کتابخانه شدند و همچنین یک کتابخانه کودک و 2 ساختمان جدید کتابخانه نیز به بهره برداری رسید و کلنگ زنی طرح توسعه کتابخانه کوهنجان انجام شد که این هفت پروژه کتابخانه ای، قطره ای بود از مجموعه خدمات که نظام و دولت تقدیم مردم کردند.

وی ضمن قدردانی از همراهی های بانک  پاسارگاد، گفت: بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت های اجتماعی فعال است و تا کنون چندین کتابخانه و مدرسه در جای جای کشور ساخته است و جای خدمات بانک پاسارگاد در فارس خالی بود که این امر با ساخت کتابخانه در بخش پاسارگاد آغاز شد.

«صادق فلاحی» نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مجموعه بانک پاسارگاد به دلیل ساخت کتابخانه شهرمادرسلیمان، گفت: این اقدام شایسته و بایسته می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد تا علاوه بر کار اقتصادی به حوزه ترویج فرهنگ به ویژه ساخت کتابخانه ورود کنند.

فرماندار پاسارگاد ادامه داد: ساخت کتابخانه با پیگیری بسیار مسئولان شهر و بخش دنبال شد و بخش پاسارگاد و مادر سلیمان جوانان نخبه بسیاری دارد و ساخت کتابخانه نیاز مردم بخش بود که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

حجت الاسلام «محمد پردل» نیز تاکید کرد: مهم ترین شاخص سنجش سواد جامعه، بحث کتابخوانی است و سرانه مطالعه و کتابخوانی جامعه ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار کم است و این در حالی است که قرآن نیز بحث مطالعه اهمیت دارد و سوره ای در تاکید این موضوع در قرآن کریم وجود دارد.

امام جمعه شهرستان پاسارگاد با بیان اينکه در چهار سال گذشته پیگیری هایی برای ساخت این کتابخانه شده، افزود: خوشبختانه توفیق حاصل شد و در این ایام بسیار مبارک دهه فجر کلنگ ساخت کتابخانه بر زمین خورد.

وی منطقه پاسارگاد را نشان تمدن مردم ایران و باعث افتخار کشور دانست و گفت: امیدواریم این کلنگ زنی، سرآغاز اقدامات برای توسعه این بخش بوده و شاهد توسعه بخش باشیم.

خاطر نشان می شود، زمین کتابخانه شهر پاسارگاد به متراژ410 متر توسط شورا و شهرداری مادرسلیمان واگذار شده است و این کتابخانه به متراژ140 متر مربع توسط بانک پاسارگاد ساخته شده و برای تجهیز و بهره برداری در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس قرار می گیرد و مدت زمان ساخت این کتابخانه شش ماه برآورد شده است.

کد خبر 1025805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha