همایش معتمدین، متنفذین و سران طوایف دهلران

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر همایش بزرگان ایلات و طوایف با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرماندار، امام جمعه دهلران و جمعی از بزرگان و متنفذین دهلران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این همایش، اظهار کرد: دهلران سرزمین شهدایی است که از سراسر کشور برای مبارزه با کفر در این دیار به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام«الله نور کریمی تبار» به نقش بزرگان هر قوم و جامعه اشاره و افزود: معتمدین، متنفذین و سران طوایف در حل مشکلات مردم پیشگام هستند و در ارتقا فرهنگ نقش آفرینی می‌کنند، این نعمتی است که خداوند به شما داده است و بهترین عبادت این است که انسان دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: صلح و سازش بین مردم همواره در سرلوحه کار شما باشد و تا توان دارید در اصلاح جامعه و برداشتن سنت‌های ناروا تلاش کنید.

 

کریمی تبار با اشاره به جنایات رژیم پهلوی و شاهنشاهی، یادآور شد: رژیم شاهنشاهی خیلی برمردم ظلم کرد و نباید عده‌ای به دنبال تطهیر شاه و رژیم پهلوی باشند چون ظلم و ستم شاهنشاهی آشکارا و فراوان بود و استقلالی وجود نداشت و آمریکا برای ما ارزش قائل نبود و اینها نباید فراموش کرد.

 

وی ایجاد عدالت اجتماعی را روند کلی نظام ذکر کرد و گفت: بزرگان ما واقعیت‌ها را به نسل جوان منتقل و این عزت،آبرو و استقلال را برای نسل جوان تشریح کنند و بگویند در زمان شاه از این اقتدار، عزت و استقلال خبری نبود.

 

امام جمعه ایلام به نقش بزرگان در وحدت آفرینی اشاره و  یادآور شد: مصلحان از آبروی خود برای نجات انسان‌ها بهره می‌گیرند و در نجات انسان‌ها از چوبه دار همت دارند، جایگاه مصلحین مسئولیت آور است و باید در ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران به نقش بزرگان و متنفذین در جامعه اشاره و گفت: همه باید در جهت رفع مشکلات اجتماعی و کمک به جامعه همت کنند و در این بین نقش بزرگان و معتمدان برجسته است.

 

کد خبر 1025817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha