کشاورزی گیلان اقتصادی نیست

فرخی با بیان اینکه کشاورزی گیلان مظلوم واقع شده است گفت: کشاورزی گیلان اقتصادی نیست و منجر شده بسیاری از کشاورزان اراضی خود را برای امرار و معاش بفروشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « رسول فرخی » امشب(سه شنبه، ۲۱بهمن ) در  دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در استانداری با اشاره به ظرفیت های گیلان که نیازمند توسعه خلاقانه در مسیر همایش سرزمینی و توسعه پایدار است گفت: کشاورزی، صنعت، دریا و گردشگری محور توسعه گیلان است و اگر این وابستگی و پیوستگی در استان ایجاد نشود در پروژه های اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم بود.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مردم گیلان در پوشش فقر سبز زندگی می کنند افزود: بزرگترین کارخانجات استان اوایل انقلاب برمبنای محور کشاورزی استان از تسهیلات بانکی محروم شدند و این اقتصاد استان را با مشکل مواجه کرد.

 

وی با اشاره به کشاورزی گیلان مظلوم واقع شده است اظهار داشت: تجهیز اراضی مولفه مهم در توسعه کشاورزی و به صرفه بودن تولید محصولات است که این عدم تسطیح اراضی منجر شد تا تولید چای و برنج در زمان کنونی مقرون به صرفه نباشد.

 

فرخی با بیان اینکه کشاورزی گیلان اقتصادی نیست گفت: اکثر کشاورزان با ویژه چایکاران از روی اجبار  کشاورزی می کنند و برای تامین معاش مجبور به فروش اراضی خود هستند.

 

وی با تاکید بر همدلی میان مسئولان برای نبوغ از دست رفته استان گفت: نیازمند تجهیز کشاورزی و نوسازی صنعت هستیم و این پیوند همه جانبه باید ایجاد شود تا مشکلات استان رفع شود.

 

«خلیل بهروزی فر» نیز در این جلسه با اشاره به سد لاسک که مطالعات اولیه آن در سال ۷۶ آغاز شد افزود: ۲۴ سال است که سد مخزنی لاسک در حال اجراست و پیشرفت سد که در سال ۹۷کد دار شده تنها ۶ درصد است.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خواستار تسریع در رفع موانع پروژه شد و تاکید کرد: مردم از اجرای این طرح ناراضی بوده و خواستار اجرای سریع تر آن هستند.

 

«محمدرضا احمدی» هم در این جلسه مشکلات زمین های نسبی رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: احداث خانه های نسقی در شهر رشت موجب بروز مشکلاتی برای مردم در تامین آب شرب شده است و ساکنان این واحدهای مسکونی مشکلات بسیاری را متحمل شده اند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس حمایت از صنعت گیلان را خواستار شد و با اشاره برداشت شن و ماسه از سفیدرود، سنگر و اصفهان و اعتراضات مردم این مناطق اظهار کرد: با چه تاوانی راه آهن رشت به کاسپین را باید تمام کنیم.

 

وی با بیان اینکه طی شبانه روز ۶۰ ماشین شن و ماسه از بستر رودخانه در این شهرها برداشت می شود افزود: مردم منطقه معترض هستند که چرا خودشان از این امر بهره مند نیستند و تنها ضررهای آن چون عدم برخورداری از جاده مناسب و آسفالت را متحمل می شوند.

 

«جبار کوچکی نژاد» هم در این جلسه با بیان اینکه بودجه با سرنوشت سختی برخورد کرد گفت: ناچار بودیم بودجه را رد کرده تا آنچه را که به نفع ملت و نظام است، تصویب کنیم.

 

نماینده مردم رشت در خانه ملت  با بیان اینکه در بحث سد لاستیکی بسیار عقب هستیم اظهارداشت: انتظار داریم تا این پروژه ها تا پایان دولت به اتمام برسد و این نیازمند همت همه مسئولان است.

 


وی سالن هزار نفری آموزش و پرورش، استخر شنای فرهنگیان و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نگرانی هایی در خصوص برخی صنایع و کارخانجات گیلان وجود دارد و باید شرکت های وابسته به دولت در این زمینه فعال باشند.

کد خبر 1025843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha