سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به ایستگاه آخر می رسد

پیرسبزی گفت: همزمان با آخرین روز برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی فجر در هفتمین روز با اکران «خط فرضی» و «منصور» در سینما هنر یاسوج و سینما دهناد دهدشت پیگیری می شود.

«محمدعلی پیرسبزی» ضمن اعلام این خبر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: فیلم «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی ساعت ۱۵ و فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی ساعت ۱۸ امروز ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ دو سانس در سینما هنر یاسوج و سینما دهناد دهدشت اکران می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکران این فیلم با ۳۰ درصد ظرفیت و طبق اعمال کلیه دستورالعمل های بهداشتی عصر امروز (۲۲ بهمن) انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه فیلم ها هر روز از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در دو سانس از ساعت ۱۵ و ۱۸ اکران شدند، ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی هر روز اکران در زمان اعلام شده انجام می شد.

 

پیرسبزی گفت: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور در سینما هنر یاسوج و سینما دهناد دهدشت اکران می شوند.

 

فیلم سینمایی «خط فرضی»

فرنوش صمدی که سال‌ها به‌واسطه فعالیت در حوزه فیلم کوتاه چهره‌ای شناخته‌شده در سینمای ایران محسوب می‌شد، امسال و با فیلم سینمایی «خط فرضی» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم اولین پروژه سینمای بلند این کارگردان بعد از ساخت فیلم‌های کوتاهی چون «نگاه» و «سکوت» است.

«خط فرضی» اولین فیلم بلند سینمایی من به شمار می‌رود و می‌توانم بگویم به گونه‌ای در راستای همه فیلم‌های کوتاهی است که نوشته و یا کارگردانی کرده‌ام. در واقع باید بگویم همه اتفاقاتی که تا الان رخ داده و فیلم نامه‌هایی که نوشته‌ام ناخواسته بوده و هیچ گاه از قبل تصمیم نگرفته‌ام که می‌خواهم درباره یک موضوع خاص و معضلاتی که زنان در جامعه امروزی درگیر آن است، فیلم بسازم. چند ماه پیش متوجه شدم که تمام فیلم‌های کوتاهی که نوشته و یا ساخته‌ام به گونه‌ای محوریت دروغ و پنهان‌کاری دارد و به صورت کاملاً اتفاقی فیلم اول سینمایی من نیز همین موضوع را دارد.

در واقع ماجرای اصلی «خط فرضی» درباره دروغ و پنهان کاری است، این را هم باید بگویم که زمانی که می‌خواستم این فیلم داستانی را جلوی دوربین ببرم، قصد داشتم تا یک سه گانه درباره دروغ بسازم که اولین اپیزود آن «خط فرضی» است که در آن یک زن دروغ می‌گوید، در اپیزود دوم یک مرد و برای اپیزود سوم هنوز تصمیم‌گیری نهایی نشده است.

 

خط فرضی (1398

کارگردان: فرنوش صمدی
نویسنده: فرنوش صمدی
تهیه کننده: علی مصفا

خلاصه فیلم:

سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسالشان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده‌اند، اما حامد به دلیل مشکلات کاری نمی‌تواند به این سفر برود و این سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می‌کند.

 

 

نگاهی به منصور| فیلمی که با تیک‌آف آذرخش تماشاگر را پرواز می‌‌دهد

نخستین تجربه داستانی سیاوش سرمدی که عادت داریم او را با قاب‌های مستند شناسایی کنیم فیلم قابل قبولی از آب درآمده است فیلمی‌که به زندگی تیمسار ستاری فرمانده سابق نیروی هوایی می‌پردازد و بنا دارد مدیریت و تلاش جهادی او را برای رسیدن به هواپیمای بومی آذرخش که نسخه‌برداری از روی هواپیمای اف5 آمریکایی است به‌تصویر بکشد.

سیاوش سرمدی که در دو دهه‌ گذشته به‌عنوان مستندسازی کاربلد و حرفه‌ای شناخته شده، برای اولین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم داستانی نشسته است. نوشتن فیلم نامه و تدوین فیلم منصور را هم خود سرمدی انجام داده است.

نام این فیلم در ابتدا «اوج ۱۱۰» بود که برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نام «منصور» تغییر کرد.

 

درباره فیلم «منصور» سیاوش سرمدی | جشنواره فجر ۳۹

 

کارگردان: سیاوش سرمدی

تهیه‌کننده: جلیل شعبانی

بازیگران: محسن قصابیان، لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی و قاسم زارع

 

داستان: این فیلم سینمایی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

کد خبر 1026106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha