شفافیت، راه نجات اقتصاد کشور از فساد است

خاتمی با ارائه گزارشی بر چگونگی رای گیری طرح شفافیت آرا نمایندگان، شفافیت را تنها راه برون رفت کشور از غده های چرکین فساد توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، 《سید مسعود خاتمی》 در مراسم گرامی داشت ۲۲ بهمن ماه که در میدان ولی عصر(عج) گلپایگان برگزار شد با یادآوری اینکه هویت ملی و دینی کشور در دوران پهلوی مورد آماج حملات قرار گرفته بود، گفت: فرزانگان در دوران پیش از انقلاب اسلامی در زندان یا تبعید بودند و تاریخ کشور تغییر یافته بود و مردم با برافراشته شدن پرچم مبارزه با استکبار و ظلم، برخاستند.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پیام عاشورایی کربلا را برای مردم به ارمغان آوردند، افزود: امام خمینی (ره) با تاکید بر فطرت پاک مردم، آنها را حول یک محور جمع کرد و همه  اقشار به میدان  مبارزه آمدند و به فریاد آزادی خواهی امام، لبیک گفتند.


وی حفظ هویت دینی و استقلال یک ملت با هویت خاص خودش و مستقل از همه ابرقدرت ها  و مجامع را ارمغان امام‌خمینی(ره) برای مردم خواند و بیان کرد: امام خمینی (ره) از همان ابتدا، مجامع و نهاد های بین المللی مدعی حقوق بشری را وحشی خواند چنان که امروز وقیحانه سردار دلها را تروریست می خوانند درحالی که مبارزه با داعش در دستور کار این شهید بود.


خاتمی با یادآوری اینکه آزادی در چهار چوب احکام اسلام و جمهوریت اسلام که به معنای دیده شدن مردم در نظام الهی بود را ارمغان انقلاب اسلامی برشمرد و تبیین کرد: تکبر، تفرعن، زیاده خواهی در اسلام جایی ندارد و احترام به رای و نظر مردم ارمغان امام خمینی (ره) برای مردم بود اما به عنوان نماینده مردم، از تحقق نیافتن برخی شعارها و هدف ها در طول انقلاب اسلامی شرمنده هستم.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تبدیل دوقطبی مادی شرق و غرب به دو قطبی الهی و مرادی گرایی توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: پژوهشکده های کشورهای استعمارگر روی هویت دینی این انقلاب تحقیق کردند و در سال های اخیر، مذهب در مقابل مذهب را ایجاد کردند و هیلاری کیلینتون ۱۲۰ کشور سفر کرد و داعش  ساخته شد تا به نام اسلام و با حمایت اسرائیل و آمریکا، جنایت کنند.


وی به نام گذاری های چون تروریسم، بنیادگرا و آدم های خشن بر انقلابی ها اشاره کرد و گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی را که ریشه کننده داعش بود را با وقاحت  به اسم مبارزه با تروریسم به شهادت رساندند اما این انقلاب با افتخار توانست با وجود همه خسارت های معنوی و مادی، در جنگی نابرابر، همه خاک خود را حفظ کند که ثمره ایستادگی مردم و تلاش مردم در جنگ بود.


خاتمی با اشاره به ابعاد جنگ اقتصادی با ایران اسلامی تاکید کرد: راهی جز تکیه بر توان داخل نیست و اقتصاد مقاومتی چیزی جز تکیه بر سرمایه ها و نیروی انسانی داخلی نیست و مردم نیز می توانند از این گردنه اقتصادی عبور کنند زیرا در این کشور سردار سلیمانی های فراوان و گمنامی وجود دارد که آماده اند تا برای انقلاب اسلامی جان خود را فدا کنند.


رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان دلیل رد کلیات بودجه توسط مجلس را وابسته بودن به نفت و چشم داشت به ابرقدرت ها دانست و تشریح کرد: اقتصاددان های دولت بودجه پیشنهادی دولت را تورم زا توصیف کردند که به هیچ وجه مشکلات را حل نمی کنند و دولت نیز همکاری لازم برای اصلاح آن در کمیسیون تلفیق انجام نداد و دولت، مجلس را مجبور کرد که کلیات بودجه را رد کند زیرا جنگی شروع می شد که تنها دود آن بر چشم مردم می رفت.


وی به جوسازی ها در خصوص کم شدن بودجه دانشگاه های علوم پزشکی و کاهش حقوق اعضای هیات های علمی غیر پزشکی را در بودجه اشاره کرد و افزود: کمیسیون تلفیق آماده تصویب آن بود ولی باید دولت یک ردیف برای آن تعریف مس کرد و نهایت یک نامه نگاری های میان آن ها صورت گرفت و جوسازی نادرستی پیش از تصویب بودجه شکل گرفت.


خاتمی با بیان اینکه به برون رفت از جنگ اقتصادی ایمان داریم زیرا دارای تجربه های موفقی هستیم، گفت: کشور به افرادی نیاز دارد مسئولیت برعهده گیرند که به درد و نیاز مردم توجه کنند و برای مردم وقت گذارند و سبب نشوند که سرمایه های مردم هدر رود.


رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با ارائه گزارشی مبنی بر چگونگی رای گیری طرح شفافیت آرا نمایندگان و ارائه نامه ای با ۵۰ امضا برای بررسی مجدد آن، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی که به عنوان غده های چرکین سرباز کرده است، شفافیت است و این طرح باید شامل همه مسئولان نظام باشد، اگر شفافیت باشد، کس یا منسوبی از مسئولی نمی تواند به فساد بپردازد.


وی شفافیت در اموال و ارا را از اهداف این طرح توصیف کرد و افزود: اگر کسی نمی خواهد تسلیم شفافیت شود، به میدان نیاید و کسانی که نزدیکانشان، آلوده هستند نباید وزیر شوند و مسئولیت بپذیرند. 


خاتمی با یادآوری توصیه امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مردم با هوشیاری در سرنوشت خود دخیل باشند و به جناح بندی ها توجه نکنند، بیان کرد: مردم در انتخابات آینده به شخصی که دلسوز کشور و معتقد به انقلاب اسلامی و پاک دست و بدون هیچ گونه شائبه اعتماد کنند که نمونه هایی مانند حاج قاسم ها در ایران اسلامی فراوان هستند.


رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از دعوت مردم توسط مسئولی به بورس و پاسخ نبودن مسئولان در برابر ضرر مادی و معنوی مردم در این خصوص، تاکید کرد: مسئول باید شفاف، معتقد به مردم و امانت دار مردم باشد، مگر می شود جریان بنزین با تلفات جانی و مالی مردم رخ دهد ولی مسئولی خبر نداشته نداشته باشد و مسئولی که خبر ندارد، صلاحیت مسئولیت ندارد، ودراین مورد تفاوتی میان مجلس و دولت نیست.


وی در پایان با بیان اینکه همواره ضد انقلاب در کوچک شمردن دستاوردهای انقلاب و سیاه نمایی ها تلاش می کند، تعدادی از خدمات و پیشرفت های گسترده کشور در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی را برای مردم برشمرد./

کد خبر 1026139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha