تزریق واکسن کرونا به ۴۶۰ نفر از کادر درمان استان /۱۳۸ بیمار کرونایی در زنجان بستری هستند

قزلباش گفت: از ۶۶۰ نفر از کارکنان بخش مراقبت های ویژه آی سی یو در مراکز درمانی استان ۴۶۰ نفر در نخستین مرحله این واکسن را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا به کادر درمان در استان اظهار کرد: کادر درمانی شاغل در بخش های مراقیت های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

 

پرویز قزلباش با یادآوری اینکه از 660 نفر از کارکنان بخش مراقبت های ویژه آی سی یو در مراکز درمانی استان 460 نفر در نخستین مرحله این واکسن را دریافت کردند، گفت: واکسن اسپوتنیک وی روسی به این افراد تزریق شد.

 

به گفته وی، تزریق واکسن به کادر درمان در اولویت نخست همزمان با سراسر کشور در بیمارستان های استان زنجان انجام شد.

 

قزلباش با یادآوری اینکه ترزیق واکسن در چهار فاز انجام می‌شود، گفت: فاز اول مربوط به کادر درمان و بهداشت است و در فازهای بعدی هم گروه‌های پر خطر واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه به وضعیت مبتلایان به کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ظهر دیروز تاکنون، ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزوده شده است.

 

وی با یادآوری اینکه ۱۳۸ نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند، یادآور شد: تاکنون هزار و ۱۴۸ نفر به علت ابتلاء به این ویروس در استان جان خود را از دست داده‌اند.

 

رئیس علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۱۹ هزار و۳۹۸ نفر به‌دلیل مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری و بستری شده‌اند، افزود: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۶ هزار و ۸۶۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

کد خبر 1026201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha