نشست مجازی کتابخوان  با موضوع «شهدای انقلاب آران و بیدگل»  برگزار شد

همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست مجازی کتابخوان با موضوع «شهدای انقلاب آران و بیدگل» و با مشارکت کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست مجازي كتاب‌خوان با موضوع «شهدای انقلاب اسلامی» به همت اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان آران و بیدگل با حضور كتابداران و علاقه ‌مندان به كتاب و كتابخواني برگزار شد .

 

در اين نشست که به صورت زنده در فضاي اسكاي روم برگزار شد، ۶ عنوان كتاب توسط کتابداران شهرستان آران و بیدگل معرفي شد.

 

در ابتدا داود اکبرزاده، کتابدار كتابخانه‌ عمومي مجتهدالزمان بیدگلی، كتاب «آران و بیدگل در انقلاب اسلامی» را معرفی کرد. وی گفت: این کتاب به قلم اکبر مسجدی آرانی به نگارش درآمده است و دوران پرافتخار حضور مردم این شهر کویری استوار در مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران را روایت می کند.

 

در ادامه این نشست، حسین خادمپور کتابدار كتابخانه ملامحمد زمان نوش آبادی كتاب «افلاکیان فرهنگ» به قلم محمدرضا بینش برهمند را این گونه معرفی کرد: کتاب افلاکیان فرهنگ درباره‌ زندگی و خاطرات ۳۵ تن از شهدای فرهنگی شهرستان آران و بیدگل به روایت خانواده و اطرافیان ایشان نگارش شده است.

 

سپس علی اصغر سیفی زاده، مسئول كتابخانه‌ استاد موذن پور به معرفي كتاب «گوهرهای ماندگار» نوشته جمعی از نویسندگان پرداخت. وی گفت: این کتاب در بردارنده مختصری از زندکینامه شهدای شهرستان و فرازی از وصیت نامه‌های ایشان است.

 

در ادامه این نشست، امیرمهدی خرم آبادی، کتابدار کتابخانه ملامحمدزمان نوش آبادی ضمن معرفی کتاب «کیمیاگران عشق»  افزود: این کتاب روایتی است از شهدای هنرمند شهرستان آران و بیدگل که شرح کوتاهی از زندگی و فعالیت آنها همراه با بخشی از وصیت نامه آن هاست به همت چند تن از جوانان شهرستان به رشته تحریر درآمده است.

 

همچنین زینب قنائی مقدم،کتابدار کتابخانه مجتهدالزمان بیدگلی با معرفی کتاب «مفاخر آران» به قلم حبیب اله سلمانی در این نشست شرکت کرد. وی گفت: کتاب مفاخر آران در سه بخش به شناساندن عالمان دینی، واعظان و مبلغان شهیر و طلاب شهید شهرستان پرداخته است. وی افزود: شهرستان آران و بیدگل ۳۱ شهید طلبه به انقلاب تقدیم کرده است.

 

در پایان این نشست، مرضیه السادت سعادتدار،کتابدار كتابخانه‌ استاد موذن پور كتاب «هنرمندان آسمانی» که توسط بسیج هنرمندان شهرستان به چاپ رسیده است را معرفی کرد و گفت:کتاب «هنرمندان آسمانی»  به معرفی اجمالی شهدای هنرمند شهرستان آران و بیدگل پرداخته است.

 

همچنین در این نشست زندگی و شخصیت ۶ تن از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.


 

کد خبر 1026204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha