عضویت بیش از ۱۱۵ هزار کشاورز همدانی در صندوق بیمه کشاورزی

سماواتی گفت: در حال حاضر ۱۱۵ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ خانوار در حال دریافت مستمری می‌باشند.

مهدی سماواتی با اشاره به دریافت مستمری افراد توسط این صندوق به خبرنگار شبستان افزود: افرادی که به عضویت این صندوق در بیایند از مزایای مستمری ماهانه بازنشستگی کامل و پیش از موعد، فوت و از کارافتادگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از اتفاقات خوب امسال بود، تصریح کرد: در سال جاری ۴۸۰۰ خانواده عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان مشمول همسان‌سازی حقوق شدند و به طور میانگین ۵۲ درصد افزایش حقوق داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارای هشت کد درآمدی است که هر فرد با توجه به توان مالی خود، یک کد را به عنوان سطح درآمدی انتخاب و به صورت سالانه یک بار آن را پرداخت می‌کند.

 

سماواتی اظهار داشت: دولت به ازای مبلغ پرداختی توسط فرد، ۲ برابر آن را به عنوان سهم دولت در حمایت از افراد روستایی و عشایری به صندوق پرداخت می‌کند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از ابلاغ امکان نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق خبرداد و ابراز کرد: بحث نقل و انتقال سوابق بیمه صندوق در دی ماه امسال در شورای عالی رفاه مطرح شد و در نهایت مورد تأیید قرار گرفته و ابلاغ شد به طوریکه نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق به سایر بیمه‌ها قابل انجام است.

 

وی گفت: جامعه هدف صندوق شامل ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر، رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

 

وی با اشاره به اینکه استان همدان رتبه سوم بیمه شدگان عشایر را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۸۳ نفر از عشایر استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان عضو هستند.

 

وی گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود و هر زن و مرد برای عضویت با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می‌تواند نسبت به ثبت نام خود اقدام کند.

کد خبر 1026213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha