بیش از ۲ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۱۸۷ نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت این استان شرکت کردند.

«علی اصغر نودهی» از شرکت بیش از دوهزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تعداد شرکت کنندگان به تفکیک شهرستانی ۸۵۴ نفر بجنورد ،۵۹۳ نفر شیروان، ۲۸۴ نفر اسفراین، ۱۶۱ نفر فاروج و گرمه ۸۳ نفر، جاجرم ۵۸ نفر و مانه و سملقان و راز و جرگلان هر کدام ۷۷ نفر است.

 

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا، آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی و طی روزهای ۱۳ تا ۱۵  اسفندماه سال جاری در کشور برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگیان با شرکت در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و کسب حدنصاب لازم، از ۲۸ ساعت گواهی آموزش ضمن خدمت  بهره مند خواهند شد.

 

نودهی ادامه داد: برنامه‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده و با همت فعالان قرآنی به صورت مجازی در حال اجرا است.

 

نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال برای اولین بار به صورت مجازی و در ۱۴ رشته به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

استان خراسان شمالی ۴۷ موسسه فرهنگی قرآنی دارد که از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دارند.

 

 


 

کد خبر 1026217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha